Gå til innhold

Ja til Piggdekk-avgift !!!

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Piggdekk kunne gjerne vært forbudt i hele landet for min del.

Enig!

Og jeg er lei av de som kommer stadig vekk med denne: Jammen tenk på meg da som sliter med elendige kjøreforhold der jeg bor. Må jo kjøre over fjellet/eller noe lignende hver dag...

Glem det! Jeg har kjørt på kryss og tvers av Norge, vinter som sommer, i snart 10 år uten pigger. Aldri har det vært et problem. Spar miljøet m.m. Kjør PIGGFRITT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig speilblank is på vei opp til en motorvei? Alt annet fungerer jo piggfritt helt ypperlig på.

Min erfaring er: kommer jeg ikke opp med piggfritt - så kommer jeg ikke opp med piggdekk heller. Eneste gangene piggdekk er bedre er ved bremsing på is - og da er det jo stort sett bare å ta det litt ekstra med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piss off! :P

Nei nei, du mener vel "piggs" off.. Og den er jeg med på..

Nei til pigger.. Du kommer deg like bra frem piggfritt..

Jeg har selv pigger på min bil nå, men det er fordi det satt der når jeg kjøpte den. Når dekka er utslitt blir det piggfritt, uten tvil.. Og ikke minst, hvilken støy reduksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan argumentere for piggfritt og mot pigger så mye dere vil. Er ikke interessert i å høre på :P

Har prøvd piggfritt og det var livsfarlig! Så ikke kom med tøvprat når dere sitter nede på østlandet og ikke aner hva vinter er. Verste er at dere faktisk foreslår piggforbud over hele landet :shock: Dere har det jo allerede der dere bor! Makan til frekkhet! Går dere med hjernen i fatle hele gjengen eller! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk fungerer bra de første mila. Etterhvert forsvinner noen pigger eller blir bøyde. Piggdekk med få pigg er verre en piggfrie siden piggfrie er laget uten pigg. Var skeptisk til piggfrie selv, men har kjørt på figgfritt lenge nå uten problemer. Eneste gangen piggdekk er kurrant, er på våt is, men da er det om at det er igjen noen pigger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan argumentere for piggfritt og mot pigger så mye dere vil. Er ikke interessert i å høre på :P

Har prøvd piggfritt og det var livsfarlig! Så ikke kom med tøvprat når dere sitter nede på østlandet og ikke aner hva vinter er. Verste er at dere faktisk foreslår piggforbud over hele landet :shock: Dere har det jo allerede der dere bor! Makan til frekkhet! Går dere med hjernen i fatle hele gjengen eller! :x

Her jeg bor er det da snø hele vinteren selv om dette er østlandet. Og regner med snø er snø, selv om den er hos deg eller hos meg. Piggfrie er jo bedre enn piggdekk på snø, litt dårligere på glattisen. Men så kaldt som det er oppe i nord skulle vel ikke glatt føre være ett problem. Dekkene fryser vel fast i bakken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjører piggfritt, kjører dere noe distanse? Blir vel bare hjemmefra-jobb-butikk-hjem. Er dere og kjører langkjøring i timesvis? Stor forskjell på det. Kjenner en som er selger, og som faktisk kjørte over Finnmarksvidda på piggfritt. Han syntes det var greit, men han måtte ha en helt annen kjørestil. Det gikk mye saktere, pluss at det var mer stressende da han måtte være mere årvåken osv. Han kjørte med dette i flere år helt til han fikk nok og bytta til piggdekk. Utenom storbyene her oppe er det jo ikke flerfeltsveier, og slettes ikke brøytet til enhver tid, og jeg gambler ikke med min og andres sikkerhet i trafikken. Mulig jeg hadde vurdert piggfritt hadde jeg bodd på østlandet.

Kjørte piggfritt i 2 mnd da det fulgte med bilen når jeg kjøpte den. Kjørte i all slags vær, fra mildvær til full storm, og har aldri vært så redd i mitt liv. Hadde også en bakke opp til huset som jeg stadig satte meg fast i. Da jeg bytta til piggdekk, satte jeg meg ikke fast EN gang!

Så for meg er piggfritt ikke noe alternativ. Dere må gjerne kjøre med det for min del. Bryr jeg meg ikke om. Men blir for dumt at dere forlanger at hele landet skal gjøre det samme :? Har dere ikke noe med! Det er en arrogant og ovenfra-ned holdning som dere skal passe dere veldig for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr. 1

Piggfritt er bra på SNØ, ikke såpeglatt is som det er her i stavanger...

Da er det pigger så holder.

Hadde en diskusjon om dette med en bekjent som er i utrykkings patruljen i politiet, å han kom med så flotte argumenter for hvorfor piggfritt var så enormt bra...så spurte jeg han hva politiets egne biler kjørte med...så ble han stille i et par sekunder, å mumla at det gikk nok i piggdekk der ja..

Lurer på hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...