Gå til innhold

Ja til Piggdekk-avgift !!!

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Først må vi erkjenne at vi bor i Norge, et land mye mer kupert enn våre naboland Danmark, Sverige og Finland. Dernest må vi innse at piggdekk er et produkt som er anerkjent. Dekkprodusenter produserer ikke piggdekk til kun lille Norge - til det er markedet for lite. Så andre nasjoner må se nytten i piggdekk. Deretter bør man snu om på hele taktikken - i stedet for å straffe usikre, dårlige bilister, samt bilister som "ikke kan ta bussen de dagene det er speilglatt" kan man heller premiere de som ønsker å skifte til piggfri. F.eks at staten sponser en del av prisen for piggfridekk. Mange her viser til astma og andre helseplager som følge av piggdekkbruk. Så ved å bruke helsepenger på pikfridekksponsing vil man kunne hente inn gevinst i form av bedre helse på andre poster.

Det ville vært en folkelig måte å gjøre ting på. Men vi er jo så rike og tåler en 1000-lapp i året for å kjøre med piggdekk, og det vet politikerne i landets byer.

Noen som vil stemme på meg? HVA, er valget over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Med "ja til piggdekkavgift" mente jeg selvfølgelig at man skulle ha en høyere avgift. tror alle andre skjønte det... bortsett fra deg da ..

Hvor skrev du høyere avgift da?? Jeg fikk ikke med meg det hvertfall..

Blir bare fjollete å diskutere dette mer for alle har forskjellige meninger! jeg kommer til å bruke piggdekk på de gamle vraka mine :wink: men hvis jeg kanskje kjøper meg en komfortabel ny bil med antispinn osv så kommer jeg nok til å vurdere piggfritt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...