Gå til innhold

M3

Iver
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen spørsmål om M3 3,0liter:

Teknisk problem:

Bilen tåler ikke gass rett etter oppstart når den går på tomgang, hva kan være galt??

Når jeg gir gass så går den så mye ned på turtall at den nesten stopper opp. Hvis jeg skrur av tenninga, må jeg kjinne ut av en annen verden for å få start, men når jeg da får start så er han helt fin og tåler gassen og god stemning. For en tid tilbake satte jeg på trimkammer på bilen, men problemet har oppstått en god stund etter montering av disse. Mest sannsynlig er det noe innsprøytningsrelatert da det virker som han drukne i bensin.

Mine forslag på hva som kan være galt er: Def.lamdasonde, kaldstartsdyse.

Er det noen som har noen andre forslag eller som har peiling på emnet?

Karboninnnsug: Hvem i norge selger sånne til min modell?

Vet det finnes flere i Sverige og tyskland, men er det noen i Norge?

Noen som har peil på hvilke deler de har brukt i "Gatebil taxien" når de turbokonverterte den motoren???

Passer M3 2,3litern oppi E30 316I 90mod?

Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med litt Gasspjeld-rens eller hva det heter. Og litt 2 takts olje i bensina.

Hadde nesten det samme problemet med en passat på "jobben".

Den bare stoppa på tomgang etter at du hadde hadde tråkka på gasspedalen.

Det løste seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti dette problemet på M3 E36 tidligere, på den bilen lå problemet i luftmassemåleren.Den måler trolig feil verdi ergo blir blandingsforholdet feil :cry:

Men du burde få tatt en korttest hoss BMW-forhandler for å få sjekket evnt. feilkoder....

Ps:sto et brukt karboninnsug på finn.no for en stund tilbake,har ikke sjekket nå om det står der fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Mulig det kan være chippen min som har begynt å krangle (glemte å nevne at jeg har det), men synes det var litt merkelig det og siden den går bra når jeg starter andre gang og når den blir skikkelig varm.

Hadde kanskje vært greit hvis det va chippen så fikk e bytta til en som gir 8300rpm, men synes som sagt at det va merkelig når han går greit etterhvert.

Han får iallefall mye bensin, har opplevd GODE stikkflammer, hehe

Skal prøve å få kjørt diagnose på bilen så får vi se om den viser noe.

Skal sjekke dysene og prøve den rensen og.

Espen: Va ikke du på Mo og rasa i fra deg. Mener jeg husker bilen din derfra? Faen så arti, hehe...

Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...