Gå til innhold

Tungstarta 525tdsa


bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

Har en tungstarta bmwdiesel som vi plages litt med.

Bilen må stå i nedoverbakke for å starte.Står den på flat mark,starter den ikke. Dieselpumpe og fødepumpe er skifta. Det eneste jeg ser da er at det lekker rundt den ene dysa...

Kan dette ha noe med saken å gjøre??

At den trekker i falskluft?

noen som har noe råd/tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

fremmatingspumpe som icarus sier er vel strengt talt det samme som fødepumpe.. sjekk at den (som er i tanken) faktisk også får strøm. jeg har skifta hele innmaten der (sokkelen) flere ganger uten hell.. til slutt satte jeg bare på ei pumpe fra biltema framme i motorrommet... da ble det mye bedre... men slite fortsatt dersom det er under 25 liter på tanken, så konklusjonen min er at det er feste (eller noe annet) nede i selve tanken det er noe galt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du forsøkt å gløde flere ganger før du starter? Når det kryper under 0 gradersmerket må jeg gløde to ganger for å få start. Jeg har skiftet glødeplugger så jeg mistenket relet.

forresten er det et lite eventyr å skifte glødepluggene da innsuget må av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen..

å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert lekkasjen rundt den ene dysa som er problemet. Når bilen har stått en stund så renner dieselen tilbake og det kommer luft i systemet slik at motoren må lufte systemet før den starter. Som beskrevet ovenfor så blir de veldig tungstartet vis ikke fødepumpa i tanken fungerer, særlig ved lite diesel på tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen..

å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet...

hmm, du må ha små hender :P

Man bør vel kjenne ganske sterk dieselodør dersom noe lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen..

å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet...

Mulig det er lettere å komme til på 5-serien, enn på 3-serien selv om det er samme motor!? Eller kanskje jeg rett og slett har for tykke pølsefingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg som har store hender, lange fingre greier det fin.. pappa med klubbehender greier det... skal ikke si at det går uten litt smerte og kanskje litt blod, men det går. er kanskje litt lettere på 5 serie siden du får mer plass til siden, altså du kan bruke annet verktøy..

trikset er å ha masservis av forskjellige forlengere og piper, og bruke papir inni pipene slik at pluggen følger med ut.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er ofte tungstarta når motoren er varm og starter da med en stor svart sky av brent diesel. har vel kommet fram til at det var en føler el noe som ikke var helt god.

forleden dag nekta den plent å starte. skjedde ingenting annet enn at lyset kom på når nøkkelen gikk rundt. sambo fikk full panikk og ringte sæter auto som etter 5minutter og 500kr fikk den på veien igjen med beskjed om at det var releet til startmotor som var løst?

nå skal den visst starte som aldri før (har ikke kjørt den selv enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok heller ikke av innsuget, med std fingrer 8)

Det er garantert lekkasjen rundt den ene dysa som er problemet. Når bilen har stått en stund så renner dieselen tilbake og det kommer luft i systemet slik at motoren må lufte systemet før den starter

Etter MASSE problem søking, er det dette jeg også tror feiler min bil. Skal inn til Lønsethagen for testing av dysene, og fører ikke dette fram gir jeg opp. Å skifte dysene er noe som svir skikkelig i pungen, så jeg håper jeg slipper med 1stk 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...