bmwdude_1 Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Har en tungstarta bmwdiesel som vi plages litt med. Bilen må stå i nedoverbakke for å starte.Står den på flat mark,starter den ikke. Dieselpumpe og fødepumpe er skifta. Det eneste jeg ser da er at det lekker rundt den ene dysa... Kan dette ha noe med saken å gjøre?? At den trekker i falskluft? noen som har noe råd/tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icarus Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 ...hva med dieselfremmatingspumpa? Om du prøver å starte bilen, uten at den stårter - og lar tenningen stå på, skal du kunne høre dieselfremmatingspumpa gå i ca 60s etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Glødeplugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 fremmatingspumpe som icarus sier er vel strengt talt det samme som fødepumpe.. sjekk at den (som er i tanken) faktisk også får strøm. jeg har skifta hele innmaten der (sokkelen) flere ganger uten hell.. til slutt satte jeg bare på ei pumpe fra biltema framme i motorrommet... da ble det mye bedre... men slite fortsatt dersom det er under 25 liter på tanken, så konklusjonen min er at det er feste (eller noe annet) nede i selve tanken det er noe galt med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 har du forsøkt å gløde flere ganger før du starter? Når det kryper under 0 gradersmerket må jeg gløde to ganger for å få start. Jeg har skiftet glødeplugger så jeg mistenket relet. forresten er det et lite eventyr å skifte glødepluggene da innsuget må av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 forresten er det et lite eventyr å skifte glødepluggene da innsuget må av. Ja jeg forbannte meg litt på dette jeg også, da jeg bytta glødeplugger på den ene tds'n min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen.. å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Det er garantert lekkasjen rundt den ene dysa som er problemet. Når bilen har stått en stund så renner dieselen tilbake og det kommer luft i systemet slik at motoren må lufte systemet før den starter. Som beskrevet ovenfor så blir de veldig tungstartet vis ikke fødepumpa i tanken fungerer, særlig ved lite diesel på tanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen..å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet... hmm, du må ha små hender Man bør vel kjenne ganske sterk dieselodør dersom noe lekker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 innsuget må ikke av... har gjort det uten å ta det av.. måtte ta det av sist gang da jeg rev av ene ledningen..å gløde lenger pleier å hjelpe. men symptomene han beskriver tilsier noe annet... Mulig det er lettere å komme til på 5-serien, enn på 3-serien selv om det er samme motor!? Eller kanskje jeg rett og slett har for tykke pølsefingre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 vel, jeg som har store hender, lange fingre greier det fin.. pappa med klubbehender greier det... skal ikke si at det går uten litt smerte og kanskje litt blod, men det går. er kanskje litt lettere på 5 serie siden du får mer plass til siden, altså du kan bruke annet verktøy.. trikset er å ha masservis av forskjellige forlengere og piper, og bruke papir inni pipene slik at pluggen følger med ut. lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 min er ofte tungstarta når motoren er varm og starter da med en stor svart sky av brent diesel. har vel kommet fram til at det var en føler el noe som ikke var helt god. forleden dag nekta den plent å starte. skjedde ingenting annet enn at lyset kom på når nøkkelen gikk rundt. sambo fikk full panikk og ringte sæter auto som etter 5minutter og 500kr fikk den på veien igjen med beskjed om at det var releet til startmotor som var løst? nå skal den visst starte som aldri før (har ikke kjørt den selv enda) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg tok heller ikke av innsuget, med std fingrer Det er garantert lekkasjen rundt den ene dysa som er problemet. Når bilen har stått en stund så renner dieselen tilbake og det kommer luft i systemet slik at motoren må lufte systemet før den starter Etter MASSE problem søking, er det dette jeg også tror feiler min bil. Skal inn til Lønsethagen for testing av dysene, og fører ikke dette fram gir jeg opp. Å skifte dysene er noe som svir skikkelig i pungen, så jeg håper jeg slipper med 1stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg tok heller ikke av innsuget, med std fingrer Men det var vel også på en 5-serie!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 flott, da konkluderer vi med at på 325tds må innsuget av mens på 525tds slipper man Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå