Gå til innhold

e30 m3 undrstell, godkjent for hvor mye hk?

Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

får vell ikke akkurat godkjent en bil med 1000hk på et 316 understell?

og jeg trenger understell til 2.7turbo'n jeg skal bygge å må da ha understell som jeg kan få godkjent bilen med?

Eneste forskjell på 316i og 325i understellet er jo at 325i har 51mm fjærbein foran. Og eneste forskjell på 325i og M3 understell er at M3 har innfesting for stab-stag på fjærbeina, samt originale stab-stag foran og bak. Så som du kanskje skjønner så er det ikke så mye annet enn bremsene det står i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sådu mener å si at kon spindlene og bremsene plus stabstag på m3 er forskjellen fra understellet på en 316? samme traverser bere armer osv?

så på 320 understellet mitt kan jeg bare kjøpe meg stabstag spindler og bremser fra m3 så har jeg et m3 understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.. Man kan ta demperne og fjører ifra en 325 med 51mm fjørbein og sette på M3 eller omvendt.

M3 og 316 har samme travers og bærearmer forann og bak. De første modellene av M3 hadde samme foringer også.

Er stabstagene og fjørbeina som er foskjellig på M3 kontra de andre E30ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som topic sier hvor mye hk er et e30 m3 understell godkjent for? og ved eventuelt opgradering av brenser osv hvor kan man forvente at undrstellet stopper i max hk man kan få godkjent bilen med?

Bremsene på en E30M3 er vertfall godkjent for 248 hk siden Sport Evo har så mange hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det su sier er at alpina understellet er heftigere en m3 understell? hmmf

skal bygge om en 2.5l til 2.7l turbo motor så må nesten ha understell og bremser som tilsvarer detta når jeg skal ha det godkjent så all hjelp er her til takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på en E30M3 er vertfall godkjent for 248 hk siden Sport Evo har så mange hk..

Reknar med du var litt trøytt Øvind. Sport Evo har jo 238 hk. :wink:

Huff!! Det har du helt rett i..Den har 238 hk. Min feil :P

Er det ikke bare sette på bremser ifra en E36 M3 3,2L? De passer rett på E30M3 fjørbeinene, man må bare bygge ut skivene 15mm...

Da for du skiver på 315mm og de skal jo tåle 321Hk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vudert det å sette på e36 m3 understell men dette vill vell ende opp som mere jobb. men får se hvadet blir til etter hvert dette er jo ikke et proskjet som skal bygges ferdig i vinter. skal kun bygge motor i vinter da det kommer til å koste nok peng og arbeidstimer for å få alt 100%

men må jo hente inn all den info'n jeg kan før jeg eventuelt startet så jeg ikke står med blanke ark. så takker til dere alle for all den info'n dere har å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...