M3-power Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jeg har ein BMW 750 92-mod. Den har automatkasse med tre trinn "E", "S" og "M". Hva står M'en for? Og hva er den god for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 Bilen vil da gå i det giret du velger, den vil verken gire opp eller ned, du kan f.eks starte på 2 gir om du setter spaken i 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 "M" betyr Manuell. Setter du den i feks 3 så står den der uansett om du starter eller kjører osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3-power Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Takker for hjelpen av dere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 E, S og M.. Det er jo det samme som eg har på min automatkasse... E = Economy = Køyre mest mulig økonomisk heile tida! S = Sport = Gire ikkje før den når rødt turtall. M = Vinter på tysk... I dette programmet går det ikkje ann å ta kickdown eller nåke... dette for å hindre at bilen plutselig gira ned og sladde ut av vegbana... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 E, S og M.. Det er jo det samme som eg har på min automatkasse... E = Economy = Køyre mest mulig økonomisk heile tida! S = Sport = Gire ikkje før den når rødt turtall. M = Vinter på tysk... I dette programmet går det ikkje ann å ta kickdown eller nåke... dette for å hindre at bilen plutselig gira ned og sladde ut av vegbana... du kan jo styre bilen i giringa når du har på sport og da vel? og du kan jo kjøre hardt selv om economy knappen står på.. men noe jeg lurer på..er det ikke slik at man må trykke inn bremsen for å sette den i gir? jeg må ikke det på min automatkasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 Når den står i S eller E vil den gire om farten blir for lav/høy, i M girer den ikke. Du må ikke holde foten på bremsen for å sette den i gir, men det er en god vane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå