Ole-P Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 som topic sier er det noen feller som burde ungås? jeg skal starte å bygge om en 86 mod m20b25 motor til en 2.7turbo motor så hvis noen her har drevet å tuklet med denne motoren før så tar jeg gjerne imot alt av triks å tips angående denne motoren ting jeg burde passe på når jeg demonterer å setter sammen så jeg ikke ødelegger noe osv. ting som hvem vei skal stemplene ut av blokka. ned eller opp osv. og ellers alle andre ting som er kjekke å vite. så hvis du har noe info på hånda så skriv det ned her å hjelp en annen bmw entusiast til å lage et helvets rått bygg. son du seinere kan stå å nyte på treff å stå med tanken at den bilen der ga jeg bort info for å få så deilig som den er., så på forrhånd tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 - Pass på å merk hvilken vei stempla satt og i hvilket hull dem satt. - Stempla er det bare å dra opp når du tar dem ut. - Hon sylindra før du setter det sammen igjen! - Pass på at øverste stempelring står riktlig vei, slik av luft/drivstoff mengden kommer bak og får pressa ringen mot sylinderveggen. - Merk hvilket rådelager og veivlager som satt hvor. - Skal du ha fra hverandre toppen er det en fordel at du merker hva som satt hvor, så du får det likt sammen igjen! Håper dette var til litt hjelp! Hvis noen har mer å komme med, så spytt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 det med stempler og råder er vell egentlig samme faen hvor sitter da jeg skal ha smidde råder stempler og alt av inn mat i toppen skal byttes. eller det som kan byttes i mere effekt givende deler. hehe skal lage et super bygg. men en liten ting ja satt å lurte på nå er om noen vet om noen steder på nett det finnes komplett vekrsted manual på en m20b25 motor. eller om jeg må dra på et bmw verksted å kjøpe meg en der. og er det noe spesial verktøy jeg tenger til å demontere/montere denne motoren. vet jeg trenger både utvending og invendig torks men noe annet en det? noen spesial piper nøkler osv?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Kjøp deg Haynes bok påå teman Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Stempla går bare ut en vei, nemlig opp.. Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Haynes boka suger må ha verksted manualen hvis det det skal bli noe ordnings med masse små dubiditter. hehe. skal jo torss alt demontere det meste ned til minste bit. så må ha en bra manual da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 står det meste i haynes manualen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 står ikke alt ned i minste detalj om m20b25 motoren nei. har boken og må si jeg ble skuffet over den. fikk bruk for det som sto en den en gang når jeg dreiv å leita etter noen skruer når jeg demonterte mitt konsollen i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hvis du ikke vet det som ikke står i haynes boka så la være å skru. For der er det ganske bra forklart hva en skal gjøre for å plukke ned og sette ihop igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 når jeg begynte på den første bimmern min for 4 år siden hadde jeg bare Haynes boka og det fungerte meget godt! Ikke for å si noe galt, men du burde kunne skru litt for å bygge turbomotor ellers kan det fort bli mye banning og det er en mulighet for at det også blir dyrt som følge av feil montering av deler osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå