skillbill Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 låsebolten er en slags tyveri-sikring ja har du ikke "adapteren" får du heller ikke skrudd av felg/dekk uten og ødelegge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beppe Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 Takk for hjelpen alle sammen. Endte med verksted. Mitt lokale verksted skifta for 200 spenn så det var et enkelt valg. Og selv de gutta hadde problemer med å løsne noen av boltene med muttermaskinen sin Må bare få si at bimmers er en kongesite. Her får alle hjelp, uansett bil eller hvor dumt (i mitt tilfelle) problemet er. Utrolig fett at BMW-folk er så hyggelige! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Huff, var et mareritt å få av låsboltene, satt noe inn i h.....#e! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 På BMW skal momentet være 120nm, ca 11,8 kg ytterst på en 1m stang. Selv bruker jeg momentstaver til å stramme hjulene med, de er på 120 nm og jeg har testa det mot momentnøkkelen min så jeg vet at det stemmer. Hvis man strammer ganske hardt med BMW's originale verktøy blir det rundt 120nm. Og da tenker jeg ikke på skikkelige bolere da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Jeg hadde samme problemer jeg. Satt noe så jææææææævli. Veldig kjipt hvis man pungterer da, så står man der og ikke får av hjulet en gang........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Alle seriøse dekkverksteder bruker moment når de drar til bolter,ikke prøv å løsne dem selv hvis de sitter for hardt,da må de løsnes med en kraftig muttertrekker på et verksted.koster sikkert ikke mer en 50 kr å få gjort det. de SKAL bruke moment ja, men det er sjeldent de bruker det, de fleste tar bare en muttertrekker og teiter til det muttertrekker`n klarer, og sender bilen hjem igjen.. Skulle tro de ikke visste hva en muttertrekker egentlig er god for når det gjelder krefter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå