Gå til innhold

E34 520i -> 535i


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva bør delene jeg bytter ut gå for? Motor, forstilling/bakstilling, drivlinje, etc.?

Det er gått ca. 195kkm. Mye nye pakninger (toppakning m.fl.) i motor i vår. Topp kontrollert for skjevhet, regreim byttet og ventiler justert i samme slengen. Utslitte klosser bak, men har helt nye liggende.

Dette blir jo nesten litt sånn ekstrem oppussing :lol: , helt supert. Har en go del bekjente i Horten/ Skoppum område og selvfølgelig Tønsberg, så jeg skal ha øyne & ører oppe for skrulokale til deg

Åh, nå ble jeg sugen på å oppgradere Touringen min også :P .

Kjempe! Hvis ikke får det bare vente til våren/sommeren. Da har jeg dessuten 95% bruksfradrag på avgiftene, så da begynner det å bli akseptable summer..

Ekstrem oppussing - stemmer.. kanskje ikke så ekstremt for mange her inne, men 211 gamp bør duge helt greit. Det er jo tross alt nesten dobbelt så mye som snittbilen i Norge har å stille med.. ;)

Korfor har du 95% bruksfradrag til våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipp-topp stand er den nesten i nå.. ;-)

Om du tenker på ombyggingen, så har jeg egentlig ikke peiling, men har fått indikasjoner på at om man er 2-3 mann bør det meste være gjort på en helg. Regner nok med at jeg/vi kommer til å ta det rolig og sannsynligvis bruke en god del mer tid enn det, siden ingen av oss har gjort det før. Kommer ikke til å regne med å ha bilen brukbar på en måneds tid når vi setter i gang. Blir mye fra og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Velvel.. mens andre med prosjekter faktisk skrur på prosjektene sine, så leter jeg fortsatt etter et lokale å skru i, samt en Skoda Pickup slik at jeg har bil mens BMWen står.. :roll:

Menmen.. ordner seg vel etterhvert. Må vel konse om eksamen de neste tre ukene uansett..

Får sannsynligvis muligheten i et industrilokale som tømmes til helgen, men vet ikke eventuell leiepris og hvor lenge jeg kan stå, så jeg får se hva det blir til.

Har også et annet alternativ, en gammel låve som tilhører ferieeiendommen til svigermor. Men der er det mildt sagt litt arbeid før det er brukbart. Det er ikke noe gulv, kun grus, så der må det i så fall støpes gulv. Akkurat det hadde jo vært greit, for om jeg heller legger pengene i å fikse litt der har jeg permanent skruplass bare noen hundre meter unna, med talje i taket etc. Hadde jo vært fnit Men.. det krever "litt" arbeid før det kan støpes der, for nå ser det nemlig slik ut:

CIMG0839.jpg

CIMG0840.jpg

CIMG0842.jpg

:shock:

Er vel ikke tilfeldigvis noen her inne som liker å rydde? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Velvel.. nå er ihvertfall den ene delen av kabalen i boks.. nemlig vinterbil til å ha mens BMWen skrus på:

CIMG1011.jpg

'98 Skoda Pickup 1.9D - satser på den er en grei bruksbil. Masse plass til deler baki, og skulle det ikke holde har den avtakbart hengerfeste også. ;-)

Da er det bare et sted å skru som mangler.. pluss litt smådeler og en del utstyr.

Er altså fortsatt på jakt etter mekkelokale i Vestfold, så skrik ut hvis noen vet noe. Venter på svar på et, men det er kun en hall uten noe som helst utstyr som talje etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra dette Gunnar! men... den Mustangen da?? svigers eller noe ?? ta heller å få kloa i den! det er investering det! Er ikkje bra at stakkaren står på et rått jordgolv da.. Ruster styggfort.!

Er ikke "svigers" sin nei, men de har morsomme biler de også.. "Svigerfar" bor i Canada og har en '05 300C Hemi. "Svigermor" har en '00 Mini Cooper. Mustangen er venner av svigermor sin. Han har et industrilokale som han akkurat nå driver og tømmer for maskiner, og etterpå skal den inn der (der jeg også kan få en liten hall å skru på min), så den står ikke på noen måte permanent lagret i låven. Flott bil er det, men den skal tas hundre prosent utvendig med hellakkering osv.., kanskje i vinter. Innvendig og teknisk er den helt restaurert og overhalt. Nytt interiør etc. Noen bilder fra Sverige-tur i sommer:

bilene_02.jpg

huset_03.jpg

mustang_01.jpg

mustang_02.jpg

Absolutt en respektabel bil, men ikke noe å kjøre med hele året. Det er jo det som er så fint med en E34, de tåler da litt.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAKKERT! er igrunnen amcar som ligger hjertet nermast her og,, men har blitt litt huskjøp/småfolk. osv. så hobbyen må vike noen år. må få opp garsje å slikt.. blir vell import av 77- Trans-Am trur ej. har hatt et par stk. tidligare.. + div anna Amcar. kan ikkje akkurat skryte av bilparken nå hvertfall.. jaja. Patrolen er nå rå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...