Gå til innhold

E34 520i -> 535i


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Kreative gutter! :o

Nå er faktisk et temmelig slitt skinninteriør også på plass til den svarte. Den hadde ødelagte fremstoler, så det kommer godt med, men det vil kreve en del behandling først.. :roll:

Skal nok bort i verkstedet litt senere og se om jeg griller hjernen eller om den starter! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror du skal være veldig glad du ikke valgte den V12'ern fra E32. Leste masse om den på en veldig fin side om E32. Den motoren er forbløffende avansert og komplisert satt sammen.. falt helt av på de DIY-greiene sideAdministratoren hadde laget.. til å være 1987 var den motoren veldig Avansert.. men om du noengang skal begynne med en '550', Gunnar, bør du ta en titt på den siden.

En annen ting jeg lurte litt på... hadde det ikke bare blitt billigere å kjøpe en E34 535 fremfor å bygge en selv... men det er kanskje det som er litt av moroa ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gunnar, er det noe fremgang på prosjektet ditt :wink: .

Det har desverre stått helt stille i 2,5 uke med begge bilene. Det begynte med besøk av søstera mi, og fortsatte med eksamener. Ferdig med siste (for now) på fredag. Endelig klar til å sette i gang igjen på 535en. Har vel ikke skrevet stort om den i denne tråden, men det er jo den det handler om for tiden. Sliter med å få den til å gå rent. :roll: Etterpå er det masse elektrisk som må ordnes. Lys og dippedutter som ikke funker. Og så har jeg skinninteriør til den stående, så det må også settes inn.

En annen ting jeg lurte litt på... hadde det ikke bare blitt billigere å kjøpe en E34 535 fremfor å bygge en selv... men det er kanskje det som er litt av moroa ...

Nei, originale 535er hadde blitt mye dyrere enn å bygge om selv, og jeg har jo alt liggende klart til ombygging. Har heller ingen interesse av å kjøpe en original 535i i god stand. 520'n duger helt fint den. Er bare for å lære jeg vil gjøre det. Og da tenker jeg både på ombyggingen og godkjenningsprosedyrene.

Men så har jeg jo nå en 535 også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gunnar, er det noe fremgang på prosjektet ditt :wink: .

Det har desverre stått helt stille i 2,5 uke med begge bilene. Det begynte med besøk av søstera mi, og fortsatte med eksamener. Ferdig med siste (for now) på fredag. Endelig klar til å sette i gang igjen på 535en. Har vel ikke skrevet stort om den i denne tråden, men det er jo den det handler om for tiden. Sliter med å få den til å gå rent. :roll: Etterpå er det masse elektrisk som må ordnes. Lys og dippedutter som ikke funker. Og så har jeg skinninteriør til den stående, så det må også settes inn.

Ja sånn er det, man har jo gjerne ett liv utenom skruing og ombygging :wink: . Så har det jo vært ganske mye vær(les: mye snø og drit kaldt) som gjør at mekking ikke er det som frister hvis man ikke har gode og oppvarmede lokale :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja, fikk henta bilen hjem i går. :)

Den har stått urørt på verkstedet i måneder nå. Måtte jo ha hele dager på meg for at det skulle være vits å pakke sammen verktøy og kjøre bort for å skru, og der var det håpløst å få bilen ut for å prøvekjøring. I tillegg til at motoren jeg plukker fra står rett borti gata her for meg, så jeg ble gal av å kjøre frem og tilbake, var ikke plass til den på verkstedet.. trangt.

Nå står bilen utenfor her, og jeg henter den andre motoren bort hit øyeblikk, så da er alt så mye enklere. Fikk liv i den rett etter vi hadde slept den hit, men sliter fortsatt med gangen på motoren. Den soter fælt og går veldig ujevnt. Det vil si, den GIKK veldig ujevnt, nå har den gått sur igjen, og vil ikke starte i det hele tatt. Litt lei tullet!

Nå har den ihvertfall fått sin første vask i mitt eie:

CIMG2858.jpg

CIMG2860.jpg

Ser faktisk bedre ut enn jeg trodde, selv om svart er helt j.... når det gjelder riper. ALT viser jo. :roll:

Menmen, gleder meg til å få den til å gå skikkelig - den går jo bedre enn 520'n selv når den hoster og harker seg halvt i hjel... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen ja.. må vel kanskje bare bite i det sure eplet og prøve å få mekka til noe slik at jeg kan få montert den på...

Hengern holdt glimrende, og Sportagen koser seg ny olje og nye Bridgestone. Takker for all hjelp! :)

Har desverre ikke bilder av ATV'n, men skal få fiksa noe snart (det er i hovedsak denne, men med noen små variasjoner: http://www.izioptmotor.no/iziopt_motor/produkter/atv/atv_200_sport). Har vært ute på langtur i dag. Blir bare mer og mer imponert over hvordan man kommer seg frem med slikt.. lærer man seg teknikkene kan man kjøre de helt utroligste steder! Men er glad min ikke er av 250kg-utgavene som gårdbrukere ofte har.. 130-140 holder lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...