Gå til innhold

M3 Compact

j0lle
 Share

Anbefalte innlegg

(Er forresten over 30k for en m3 6trinns kasse)

betaler du det, så blir du lurt..

Mulig det, jeg har ikke betalt noe for den jeg. Satt i bilen, men han jeg kjøpte bilen av sa de kostet det om man skulle kjøpe de. Hva er prisen på noe slikt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjenner godt til den bilen. Den er bygd hos Schirmer i Tyskland, og ble opprinnelig kjøpt av Erik Johansen. (to ganger faktisk) Det er et bra bygg, og en ryddig bil. Jeg har selv vært i Schirmer sitt verksted i Tyskland, og der inne bygde han en av verdens mest avanserte DTM biler, så bilen er nok skapt på riktig vis;)

Den ble uheldigvis krasjet på rudskogen for noen år siden, men jeg har testet bilen i etterkant, og kan ikke si den har fått noen skavanker av den grunn.(dette er noen år siden nå) Den inspirerte ihverfall meg til å bygge min egen Compact helt ifra bunnen av, med 6-trinns kasse, Z3 M Coupe bakstilling, 3.2 l M3 motor osv osv. Det å snakke om kostpris på et slikt prosjekt er egentlig umulig, siden dette kan gjøres i svært mange prisklasser. Jeg kunne sikkert bygd min ferdig for 200 k , men endte opp med 300 k. Som et eksempel på hvorfor kostpris på et slikt bygg kan variere, så har jeg vært ute med 5000 kr i bare nye gummlister her og der. Dette kunne man jo spart seg for, sammen med mange andre ting, hvis man ikke har samme "sykdom" som meg.

Til jcvold: Husker du hvilket nummer av fahrfreude det stod noe om den bilen som fineste modifiserte bil? Litt nyskjerrig, siden jeg fikk fineste modifiserte bil etter 1990 på både rudskogen og våler i år. Stemmer det at det er noen år siden du så det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Der var du også ja!

Ja, jeg fant veien til slutt. Begynner å bli mye bilforum nå, så ikke så lett å holde seg oppdatert på alle sammen. Har ikke gjort så mye mer enda, men skal snart. Blir ny gromclutch, bytte utveksling i diffen til 3.45 og 40% sperre istedet for 25%. Diffen er ikke 100% etter sommeren, så den må shimses opp uansett, og tenkte derfor å ta med et par ting til med samme den er av. Jeg må også gjøre noe mer med plassproblemene til hjula bak :uh:

Du da...M3 står i tur etter hus og stue? Eller har du tjuvstartet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ja, jeg var og kjørte på Våler i sommer. Bra treff. Jeg går ut ifra at du har E30 325 bakstilling? Forskjellen er bærearmene som er forsterket på de fra Z3 M Coupe'n, diffen har annen utveksling (3.15) noe jeg skal forandre i vinter, diffen er forsåvidt helt annerledes og har 25% sperre org., drivakslene er tjukkere, drivknuter er kraftigere, travers er helt lik, M Coupe bremsene er jo samme som på en vanlig e36 M3, pluss kanskje noe annet småtteri. Konklusjonen er vel egentlig at den tåler mer påkjenning og har diff.sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt E36 Coupe i flere utgaver. Synes det var artig å bygge noe som var litt annerledes. Forresten er din mening om Compact karosseriet ganske uinterresant, men jeg kan egentlig si meg enig i at coupe har et noe bedre design. Det kryr forresten av coupe'r..gikk lei, og ville prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen på noe slikt egentlig?

10-15 tusen.

15+ må du veldig regne, for en 96 modell kasse... Helge Vik har/hadde en slik for 15k til salgs.. Men den var kjørt endel mener jeg på...

De florerer jo ikke akkurat på markedet heller da...

Min 6-trinns er en 2004-modell kasse, og den er det større splines på... Så det er verdt å merke seg modellforskjell før en handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen på noe slikt egentlig?

10-15 tusen.

15+ må du veldig regne, for en 96 modell kasse... Helge Vik har/hadde en slik for 15k til salgs.. Men den var kjørt endel mener jeg på...

De florerer jo ikke akkurat på markedet heller da...

Min 6-trinns er en 2004-modell kasse, og den er det større splines på... Så det er verdt å merke seg modellforskjell før en handler...

Trenger ikke kasse da, har. Men ble bare snakk om hva den kostet fordi han jeg kjøte bilen av sa den kostet 30k.

Og ang Compact stygg, org compact er vel kanskje ikke noe å se på, men får man gjort litt med de blir de ikke så ille. Derfor kjøpte jeg den jeg har. Og har hatt Coupe også, men synes nå compact kan bli likså fin.

Har E30 325 bakstilling ja. Vurderer en sterkere en, men kan vel først ta knekken på den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...