bimmerdude Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Det er 3000 eller 5000 kr i bot det ///M! Fy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Men i Usa er det jo mange skrudde lover da.Vet jeg leste en gang at det var strengt forbudt å ri kamel på motorvei.Er det da liksom greit å ri elefant der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 hadde vet fått fengsel, og bot på 10000kr trur jeg Ja, med den hastigheten der er du passerer du sannsynelighvis hele skalaen til politiet. Ihvertfall i 60 sona. Du får i utgangspunktet 10000kr i bot, mister lappen for 2 år og får minimum 3 ukers ubetinget fengsel. Hvis ikke noen formildende omstendigheter ligger rundt da. Politiet har en liste i bilen sin som viser skalaen etter etter de ordinære forelegg-grensene. Ikke spør hvordan jeg vet det. Noen som har denne listen foressten? Vært artig å sett den i en mer hyggelig setting. Grensa mellom betinget og ubetinget fengsel ligger på 100km/t i 60 sone her til lands, eventuellt 90 i 50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 EDIT: ser nå at du var ute etter lister som kommer ETTER den allminnelige skalaen 1. Overtredelse av vegtrafikkloven § 5, jf. trafikkskilt 362 og 366 og/eller fartsgrense etter vegtrafikkloven § 6, samt overtredelse av forskrift om forbud mot bruk av beltemotorsykkel (snøscooter) på offentlig veg eller overtredelse av § 4 i forskrift om kjøring med motorvogn i terrenget og på veg ikke åpen for alminnelig ferdsel - når fartsgrense på stedet er 60 km/t eller lavere, og fartsoverskridelsen er, a) til og med 5 km/t kr 600,- til og med 10 km/t kr 1600,- c) til og med 15 km/t kr 2900,- d) til og med 20 km/t kr 4200,- e) til og med 25 km/t kr 6500,- - når fartsgrense på stedet er 70 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er, j) til og med 5 km/t kr 600,- k) til og med 10 km/t kr 1600,- l) til og med 15 km/t kr 2600,- m) til og med 20 km/t kr 3600,- n) til og med 25 km/t kr 4900,- o) til og med 30 km/t kr 6500,- p) til og med 35 km/t kr 7800,- Du finner hele listen her, hvis du allerede har gått igjennom denne menyen, og er sugen på å bruke mer penger http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -0492.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 hadde vet fått fengsel, og bot på 10000kr trur jeg Ja, med den hastigheten der er du passerer du sannsynelighvis hele skalaen til politiet. Ihvertfall i 60 sona. Du får i utgangspunktet 10000kr i bot, mister lappen for 2 år og får minimum 3 ukers ubetinget fengsel. Hvis ikke noen formildende omstendigheter ligger rundt da. Politiet har en liste i bilen sin som viser skalaen etter etter de ordinære forelegg-grensene. Ikke spør hvordan jeg vet det. Noen som har denne listen foressten? Vært artig å sett den i en mer hyggelig setting. Grensa mellom betinget og ubetinget fengsel ligger på 100km/t i 60 sone her til lands, eventuellt 90 i 50. Når det gjelder farts-saker gis det ikke formildende straff.De tallene som står er veiledende,og gis ikke rabatt på hvis du ikke får bot ut i fra personlig økonomi.Eneste endring er skjerpende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 I august i fjor ble jeg målt til 106km/t i 80-sonen Fikk 5000,- + 2 prikker....Sure penger,rett før ferien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå