BMW_JP Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Inspection II service. 6000 ,- !!!!!!!!!!!!! hva i helvete???? er dette normale priser??? de måtte også bytte bremseskiver + klosser (3000 ,-) + termostathus (500 ,-). Så hele servicen kommer på over 10 000 ,- !!!! shitt.... jævla dyrt å ha BMW ass... hva gjør de egentlig på inspection II ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 ja.... det er vell ikek så rart at mange bmwer ikke har servicehefte;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Bytter du bremseskiver og klosser selv så sparer du i hvertfall 1500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Er ikke så unormal pris dette... Inspection II er en svært omfattende service, står i serviceboka di hva de gjør... Listen er hvertfall på mange sider. Men sjekker du litt rundt bør du klare å finne noe til rundt 5000 vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 http://www.autopower.se/ På venstre side finner du gjør det selv. Mekkartips. Og nesten nedest på denne finner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 hva i helvete???? er dette normale priser??? Hvor er dette hen? Jeg betalte ca 3500,- for inspection II. Bremser og slikt må man regne med, dyrt å ha bil. Orker ikke tenke på hvor mye jeg har brukt på bilen i løpet av sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 Bilsalongen i Skien. Ser at noen her har skrevet at det kostet 4500 ,- for inspection II for 3 uker sida. Skal konfrontere de med dette. Kan ikke gå opp 1500 ,- kr på snaue 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Prisen varierer også etter hvilken bil det er til, det er forskjellige sjekkpunkter, smøreintervaller etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Ta servicen sammen med sommerferien neste gang så kan du ta den utenlands. Det gjør jeg.I dette tilfellet hadde du hatt en gratis ferie. Tipper på at prisen i Tyskland hadde ligget mellom 5000 og 5500 kr med alt du har gjort på servicen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Betalte 3400,- for inspeksjon 2 på et ikke merkeverksted, mens på Bmw skulle de ha 6500,-..... Sier jo litt om hva de tjener på Bmw, de følger jo akkurat samme punktene på serviceskjemaet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Dyrt med service ja! Jeg har alltid hatt en teori og oppfatning om at det ikke er lurt å sende bilen på merkeverksted. De erfaringene jeg har og tilfellene jeg har hørt om så gjør uavhengige verksted en mye møysomeligere og nøyaktig jobb. Siden denne type bil ikke er hverdagskost for dem så er de ekstra på vakt etter å gjøre alt riktig. Noe som kanskje ikke er tilfelle på enkelte merkeverksted, der de gjør samme operasjon 3 ganger daglig. Jeg jobbet på merkeverksted 2 dager i uken i et halvt år, samt 2 dager i uken på et uavhengig verksted da jeg gikk utdanningen min. Litt annen "mentalitet" hos de uavhengige. Man viser med ydmykhet og føler seg fram. Det er ihvertfall den oppfatningen jeg har.. Glad jeg har gammel bil slik sett. BMW har jo aldri vært noen billig bil. For ikke magne år siden var BMW ansett som luksusklasse-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 hehe, syns detta var billig jeg, hørte på insp II inkl frostvæske og bremsevæskeskift, og de sa ca. 7000kr, så jeg tenkte stille for meg selv "det var ikke galt til å være m3" pluss deler til rundt 6000,- sa han jævlen! men men, koster å være kar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 BMW har jo aldri vært noen billig bil. For ikke magne år siden var BMW ansett som luksusklasse-bil. BMW, Mercedes og Audi er blant merkene som kalles premium brand, og har vel forsåvidt vært det lenge nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Koster å være kar ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Det værste er at de ikke gjør det de skal for pengene. Min samboer har en Opel Vectra 1997 som har hatt alle servicer på Opel, jeg skulle låse opp bakluken med nøkkel, men den gikk ikke inn engang. Sprutet inn 556 og har nå fått nøkkelen inn men ikke låst opp. Vi bruker bare sentrallåsen på nøkkelen, derfor er det viktig at låsene blir gjevnlig smørt. Alle dører og låser skal smøres på service, blir det gjort? NEI. Har de tatt betalt for det? JA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå