Gå til innhold

Sp ang felg dim e36 316


Bakmål
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan, har akkurat kjøpt meg ny bil.

Har kjøpt en 1998 316. Første BMW'n jeg har og lurer derfor litt på hva felg og dekk dimensjoner som passer på denne.

Forstår det slik at 8x 18 er max dim foran med et 35, og at 10x18 er max bak med et30.

Mange ok felger tilsalgs med lavere et, er det ikke bare å evnt. bruke spacere da? Feks. 8x18 ET20 +spacer !0mm =ET30 og dermed ok?

Noen med litt mere erfaring med bmw som kan gi meg litt mere info om hva jeg kan kjøpe?

Ser ikke mange felger i aktuelle dim. med ET30/35 tilsalgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, har akkurat kjøpt meg ny bil.

Har kjøpt en 1998 316. Første BMW'n jeg har og lurer derfor litt på hva felg og dekk dimensjoner som passer på denne.

Forstår det slik at 8x 18 er max dim foran med et 35, og at 10x18 er max bak med et30.

Mange ok felger tilsalgs med lavere et, er det ikke bare å evnt. bruke spacere da? Feks. 8x18 ET20 +spacer !0mm =ET30 og dermed ok?

Noen med litt mere erfaring med bmw som kan gi meg litt mere info om hva jeg kan kjøpe?

Ser ikke mange felger i aktuelle dim. med ET30/35 tilsalgs

Original ET på E36 (ihvertfall på min 318i, 91mod) er 42. Husk at du maks kan bevege deg 7,5mm på hver side i ET hvis du skal holde deg innenfor loven.

Jeg bruker 8,5x18 bak og foran på min bil (ET 38 ). 235/40-18 dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligre kjørte jeg med 9*19 og 235 rundt om,uten valsing og det gikk fint.

Merkelig... for min subber når jeg har fullt rattutslag foran og det ikke er helt flat mark, samt den subber bak hvis det sitter to personer og det kommer en liten hump i veien (asfaltoverlapping, f.eks.)

Har da, som sagt, 235/40-18 dekk (8,5x18) og 38 i ET.

Noen idé om hvorfor dette skjer på min og ikke din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rare greier.. WWW.VALSESPESIALISTEN.NO

valset for meg. Han drar ut på valse runder og gjorde dette på lillehammer. kosta 750 pr skjerm. Trengte ikke lakke.

Hmm.. For grunnen til jeg spurte var fordi:

Valsespesialisten resulterte i flere timers sparkeljobb på bilene til et par kompiser. Lovely.

(link til posten i forumet)

Som igjen resulteter i --> :roll: og :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man tidligre skader på skjermer så har de ikke godt av valsing.. er de sparklet og man valser vil jo lakk og sparkel sprekke..

Snakker man da om godt visuelle skader på skjermen, eller kan det være noen som ikke er så synlige, men som vil resultere i en lakkeringsjobb?

Hmm... Tror jeg isåfall tar en evt valsing rett før jeg skal lakkere bilen til våren. Sånn i tilfelle det blir noe bøll.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tenker jeg på om bilen tidligre har vært bulket,sparklet og lakkert igjen. du trenger ikke se det. valser du da,så sprekker lakk/sparkelen og da ser du det godt.

Hmm... jeg har ihvertfall ikke hørt noe om at bilen min har vært det, en man vet jo aldri. Kan skje mye på 14år ;) Anywho... finner nok fort vekk ut av det. Noen idé på hvordan jeg kan løse problemet med subbingen foran? Spacer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...