///MoePower Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Bare husk at du bør ha minimum 5 mm godt i stempeltoppen, og pass på avstanden fra øvre komp. ring til stempeltopp. Hvliker trykk du bør/må kjøre på er jo umulig å vite, med tanke på at du ikke har sagt hvilken turbo du har til motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Pass på minimum 5mm gods ja.Vet ikke hvor mye gods det er i mellom øverste fjær,og toppen på et sånt stempel jeg,men kan du ta av 3mm,så begynner det vel å bli bra.Evt om du får tak i en litt tykk topp-pakning i tillegg.Må vel opp på 1.2-1.5 bar ladetrykk for å få såpass med hester tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hvorfor dreie ned spemplene?? Få heller tak i en 2mm kobberpakning, trur de kan fikse sånt på PPF forumet. Skal du ha 400 hk trenger du ikke dreie av stemplene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hvorfor dreie ned spemplene??Få heller tak i en 2mm kobberpakning, trur de kan fikse sånt på PPF forumet. Skal du ha 400 hk trenger du ikke dreie av stemplene. Den var nå vel litt drøy, spør du meg da... Må nå ned i 8.0:1 i komp med 400 hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Har ikke kjøpt noe turbo enda, men regner med at det blir noe kraftig noe.. det gir ingen mening å kjøpe en turbo som er god for 6-7oo hk hvis du bare skal ha 350 - 400. da vil turboen blir for stor og tung og det blir turbolagg. finn heller en turbo som gir til 400 hk. jo bedre du treffer på størrelsen på turboen jo kjappere respons blir det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Kan finne en turbo som er god for endel hk med god respons... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hva er så drøy med den? Gjør du ingen ting kan du ha 0.5 bar lade trykk. har du pakning på så han du ha 1 bar, det er testet av flere. Så har du 182 hk så kan du få ca 360 bare med 1 bar. Fikser du da chip og kansje trimkam så har du bort i mot 400 hk. men det er max Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 En 2 mm tykk toppakning er ikke all verdens. I min egen motor (M50) kommer jeg ned i 8,5:1 med 3mm pakning og 5mm lavere smidde stempler... Og da skulle M30 b28en komme ned i rundt 8:1 med KUN 2mm? (trenger så lav komp skal en kjøre 1 bar på orginale stempler..) Det er nå min vri da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 For lite komp skal vel godt gjøres at du får.Men du får ikke 360hk på1 bar ladetrykk.Dette fordi du senker kompresjon.Hva skal du gjøre med tenning og bensin tillførsel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Skal du kjøre med org. stempler og råder bør du går for en stor turbo, dette gjør at du får trykket senere og det holder mye lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå