Gå til innhold

Neddreing av stempler, hvor mye??


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Bare husk at du bør ha minimum 5 mm godt i stempeltoppen, og pass på avstanden fra øvre komp. ring til stempeltopp.

Hvliker trykk du bør/må kjøre på er jo umulig å vite, med tanke på at du ikke har sagt hvilken turbo du har til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på minimum 5mm gods ja.Vet ikke hvor mye gods det er i mellom øverste fjær,og toppen på et sånt stempel jeg,men kan du ta av 3mm,så begynner det vel å bli bra.Evt om du får tak i en litt tykk topp-pakning i tillegg.Må vel opp på 1.2-1.5 bar ladetrykk for å få såpass med hester tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dreie ned spemplene??

Få heller tak i en 2mm kobberpakning, trur de kan fikse sånt på PPF forumet.

Skal du ha 400 hk trenger du ikke dreie av stemplene.

Den var nå vel litt drøy, spør du meg da...

Må nå ned i 8.0:1 i komp med 400 hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe turbo enda, men regner med at det blir noe kraftig noe.. :twisted:

det gir ingen mening å kjøpe en turbo som er god for 6-7oo hk hvis du bare skal ha 350 - 400. da vil turboen blir for stor og tung og det blir turbolagg. finn heller en turbo som gir til 400 hk. jo bedre du treffer på størrelsen på turboen jo kjappere respons blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2 mm tykk toppakning er ikke all verdens. I min egen motor (M50) kommer jeg ned i 8,5:1 med 3mm pakning og 5mm lavere smidde stempler...

Og da skulle M30 b28en komme ned i rundt 8:1 med KUN 2mm? (trenger så lav komp skal en kjøre 1 bar på orginale stempler..)

Det er nå min vri da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...