Gå til innhold

Neddreing av stempler, hvor mye??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare husk at du bør ha minimum 5 mm godt i stempeltoppen, og pass på avstanden fra øvre komp. ring til stempeltopp.

Hvliker trykk du bør/må kjøre på er jo umulig å vite, med tanke på at du ikke har sagt hvilken turbo du har til motoren.

Skrevet

Pass på minimum 5mm gods ja.Vet ikke hvor mye gods det er i mellom øverste fjær,og toppen på et sånt stempel jeg,men kan du ta av 3mm,så begynner det vel å bli bra.Evt om du får tak i en litt tykk topp-pakning i tillegg.Må vel opp på 1.2-1.5 bar ladetrykk for å få såpass med hester tenker jeg.

Skrevet
Hvorfor dreie ned spemplene??

Få heller tak i en 2mm kobberpakning, trur de kan fikse sånt på PPF forumet.

Skal du ha 400 hk trenger du ikke dreie av stemplene.

Den var nå vel litt drøy, spør du meg da...

Må nå ned i 8.0:1 i komp med 400 hk..

Skrevet
Har ikke kjøpt noe turbo enda, men regner med at det blir noe kraftig noe.. :twisted:

det gir ingen mening å kjøpe en turbo som er god for 6-7oo hk hvis du bare skal ha 350 - 400. da vil turboen blir for stor og tung og det blir turbolagg. finn heller en turbo som gir til 400 hk. jo bedre du treffer på størrelsen på turboen jo kjappere respons blir det :)

Skrevet

Hva er så drøy med den?

Gjør du ingen ting kan du ha 0.5 bar lade trykk. har du pakning på så han du ha 1 bar, det er testet av flere.

Så har du 182 hk så kan du få ca 360 bare med 1 bar.

Fikser du da chip og kansje trimkam så har du bort i mot 400 hk. men det er max

Skrevet

En 2 mm tykk toppakning er ikke all verdens. I min egen motor (M50) kommer jeg ned i 8,5:1 med 3mm pakning og 5mm lavere smidde stempler...

Og da skulle M30 b28en komme ned i rundt 8:1 med KUN 2mm? (trenger så lav komp skal en kjøre 1 bar på orginale stempler..)

Det er nå min vri da...

Skrevet

For lite komp skal vel godt gjøres at du får.Men du får ikke 360hk på1 bar ladetrykk.Dette fordi du senker kompresjon.Hva skal du gjøre med tenning og bensin tillførsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...