Gå til innhold

Bilen hopper når man burner??

Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke det har noe med diffbrems å gjøre, har sotte på med mangen burouter med diffbrems og ingen av de har hoppet uansett hvor lenge vi har stått å røyklagt..

Når hjula har god nok fart er det ikke noe problem, det er når hjula er akkurat mellom grep og ikke grep.. type hvis du drar avgårde på litt mye gass, uten å egentlig forsøke å burne. Slik har det ihvertfall vært på de jeg har prøvd på.

ja, var det jeg tenkte på, men at det hopper har vel mer med hjulstilling, foringer osvosv. hvertfall slik med 2 hjulinger.. vist det er slakke i bakstiliing så sier det jo egentlig seg selv vist du sjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig på mange biler. Kombinasjonen gummiforinger i bakstillingen (slitte eller nye) og et godt grep (de fleste BMWer har et nøye avstemt hjulgeometri som gjør til at man har godt feste) sørge for å bidra til dette "problemet".

Jeg var ute å kjørte E39 M5 her forleden, og det samme skjer både titt og ofte med den...

Det skjedde også ofte med E30en min, men problemet forsvant nesten helt når jeg satte inn polyurethan foringer i traversen. Med aluminiumforinger og V12 merker jeg nok aldri noe mer til dette fenomenet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kammerat har dette problemet på våre e28'r. Disse bilene har begge nye bilstein sprint dempere og h&r fjærer. Vi har kjøpt inn polyurethanforiger til traversen til begge bilene, men ikke fått montert enda. Han kommer nok til å montere snart, men jeg må nok rustsveise og eu-godkjenne først :( Blir morro å kunne skru igjen, er ganske lei av å sveise nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...