Gå til innhold

Turbo eller ny motor?


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre.. Skal jeg kjøpe meg en ny motor eller skal jeg konvertere til turbo? Blir jo selvfølgelig endel dyrere med turbo, men blir jo endel hester også da! Hvis jeg skal kjøpe ny motor blir det sikkert en 325 motor fra Sverige eller noe i den duren. Men hva synes dere jeg skal gjøre? Hadde vært greit med deres erfaringer, positive og negative sider ved begge alternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god 325 motor med alt som trengs til salgs,står i bil enda men skal demonteres om ikke alt for lenge.Blir solgt med eksos(effektanlegg) og alt som trengs.Evt girkasse++

I Ålesunds området....

Vil jo bli en mye billigere,lettere og mer driftsikker løsning enn turbo konvertering av en 320 motor,etter min mening ivertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som som har jævlig peiling på turbo da. Han har designet egen datasprut å sånn. Har jobbet for BMW i england. Skaffer billige deler også. Han bygger meg en fet turbo for 10k. Får 350 hk ca da. Så skal han ha litt for arbeidet også da.

Så hvis jeg får datasprut å hele pakka så er det vell ganske billig med 10-15 tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 350 hk utav en M50B20, det krever mere enn 10-15000kr. Et ordentlig datasprut koster nok fort mer enn 10000kr i seg selv.. Men, du sparer selvsagt penger på at han kan mappe det.

Men, du må nok gå for en tykkere toppakning for å øke kompresjonsforholdet for å unngå tenningsbank med turbotrykk over 0,5bar.. Med 350hk i M50B20 er du vel nesten på 1bars ladetrykk.. Det koster deg nok fort mer enn det dobbelte av det du påstår.. :)

Om du ikke er ute etter å bruke mye penger på dette, så er ikke turbo noen god løsning.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt meg en B28 eller B25 motor, og puslet med en stund, kanskje turbokonvertert den.. Kjøpt inn deler, og mekket på den over tid.. Også montert den i bilen når du blei ferdig.. :)

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 350 hk utav en M50B20, det krever mere enn 10-15000kr. Et ordentlig datasprut koster nok fort mer enn 10000kr i seg selv.. Men, du sparer selvsagt penger på at han kan mappe det.

Men, du må nok gå for en tykkere toppakning for å øke kompresjonsforholdet for å unngå tenningsbank med turbotrykk over 0,5bar.. Med 350hk i M50B20 er du vel nesten på 1bars ladetrykk.. Det koster deg nok fort mer enn det dobbelte av det du påstår.. :)

Om du ikke er ute etter å bruke mye penger på dette, så er ikke turbo noen god løsning.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt meg en B28 eller B25 motor, og puslet med en stund, kanskje turbokonvertert den.. Kjøpt inn deler, og mekket på den over tid.. Også montert den i bilen når du blei ferdig.. :)

Lykke til uansett!

hvis han har en kompis som skaffer go priser i England så er det jo mulig, for i england så er det billigere generellt. så det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 350 hk ut av 2 literen, må du ha 1,4 i ladetrykk teoretisk sett, og det blir ikke billig... Turbokitet som Mosselmann leverer koster 40 tusen, kan kjøres med 0,5 bar ladetrykk. I teorien gir det det 225 hk, i praksis mindre. Gå for 328 motoren, bedre løsning vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett så blir det dyrere! og det er MASSE mer jobb!

For et Electromotive Tec 3 datasprut i USA f.eks, må du betale 3000 dollar. Ting er ikke så mye billigere i USA, England, etc.. Litt billigere er det, men det er ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...