Tangen Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 ikke noe problem å skifte clutch mens blen står på bukker... Selvfølgelig litt mere køddent en hvis bilen står på løftrbukk men det lar seg gjøre uten problem.... (erfaring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 hehe, her kan jeg komme med en historie fra vestlandet: Var en som kjøpte en Golf GTi bilcrossbil på bud for den faste prisen på 8000 kr. Men når han fikk den hjem røyk clutchen. Stakkaren kunne ikke skifte hjul en gang så han leverte bilen inn på verksted og fikk byttet cluthen. Pris for clutchbytte: 6000 Kr! Deretter ble det ikke noe mer med denna karen. Tils lsutt gikk han lei av bilcrossplanene og solgte den til en kar for 3000 kr. Der tapte han 11.000 kr. hahaha Haha Lættis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 ikke noe problem å skifte clutch mens blen står på bukker... Selvfølgelig litt mere køddent en hvis bilen står på løftrbukk men det lar seg gjøre uten problem.... (erfaring) ikke knekk lysta hans til å skru med en gang da! hehe... Å få tredd inn ei girkasse alene mens man ligger under bilen og banner kan fort ta lysta fra alle og enhver! hehe... Og da snakker jeg også av erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 hehe, her kan jeg komme med en historie fra vestlandet: Var en som kjøpte en Golf GTi bilcrossbil på bud for den faste prisen på 8000 kr. Men når han fikk den hjem røyk clutchen. Stakkaren kunne ikke skifte hjul en gang så han leverte bilen inn på verksted og fikk byttet cluthen. Pris for clutchbytte: 6000 Kr! Deretter ble det ikke noe mer med denna karen. Tils lsutt gikk han lei av bilcrossplanene og solgte den til en kar for 3000 kr. Der tapte han 11.000 kr. hahaha Haha Lættis Det var faktisk min stefar som kjøpte denne bilen (sviker ). Men han karen bytta clutch for 3000 og stefaren min kjøpte den for 6000 kr. Så han tapte ikke "mer" enn 5000 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 . Jeg fikset det iaf, og så bare løsne clutch og clutchplate. På med ny, og sentrer med sentreringsverktøy. Og så alt tilbake igjen. Beregn 2-3 dager.Egentlig ganske enkelt. Husk du trenger sentreringsverktøy. |Hit beregn 2 til 3 dager med hjelp av 2 dårlige kompiser 1 kasse pils og sånn passe seint på en fredags kveld bruker du vel fort 3 til 4 timer .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 . Jeg fikset det iaf, og så bare løsne clutch og clutchplate. På med ny, og sentrer med sentreringsverktøy. Og så alt tilbake igjen. Beregn 2-3 dager.Egentlig ganske enkelt. Husk du trenger sentreringsverktøy. |Hit beregn 2 til 3 dager med hjelp av 2 dårlige kompiser 1 kasse pils og sånn passe seint på en fredags kveld bruker du vel fort 3 til 4 timer .... Ja, jeg reagerte også på den... Jeg brukte ca. 4 timer på å skifte clutch (egentlig skulle jeg skifte girkasse og tok clutch i samme slengen, men det er jo samme jobben). Dette var en E30 med M30 motor så alt var jo en hel del trangere enn en standard bil... Jeg gjorde hele jobben selv uten hjelp fra kamerater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 syns ikke det hørtes så alt for gale ut. trodde prisen lå på runt 3000-4000 å bmw er jo ikke det billigste å skifte noe på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 kjøper man clutch fra eks Romnes og med litt rabatter så kommer clutch og trykkplate på en tusenlapp og 3-4 timers jobb! Da har du spart 2-3 tusen på å gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 eh, han sa han ikke var dreven. 3-4 timer og ikke kan skru? spørs det. Beregnet tiden ca som jeg brukte, men jeg skiftet også endel mer. Brukte 2 dager, måtte inn på brennes og kjøpe bunnpakning. Og den var jævelig! forbann korkskit som brakk hver gang. Hadde 5 biter til sist. Aldri mer noe annet en silikonpakning. Fikk ikke ned styringa, så bunnpanna kom ikke ned. Måtte benne og slite, og skru av oljepumpa mens bunnpanna hang under. Og på igjen med bunnpanna hengende= 2 dager. Glemte å si at eksosanlegget må av og, men det er jo ikke noe prob. Starteren må ut og. |Hit Er egentlig kjempeenkelt. Veldig straigtforward Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå