Gå til innhold

BMW eiere - BRUK BLINKLYS!!

Satheesh
 Share

Er du flink til å bruke blinklys?  

81 stemmer

1. 1. Er du flink til å bruke blinklys?

• Ja
      59
    • Nei
      15
    • Skal bli mye bedre nå
      9

Anbefalte innlegg

Du mister litt av råne effekten ved å blinklysene på en BMW..

Men etter mangen år uten å bruke blinklysene så har jeg tatt til fornuft å begynnt å blinke etter en nesten ulykke.

JÆVLIG irriterende med de som blinker motsatt av det de kjører, dette er et fenomen i Egersund, folk blinker at de skal til venstre i rundkjøringer som som er 1 meter i diameter, men alikevel kjører rett frem. Jeg har hørt at du skal kun blinke ut av rundkjøringer som er 5 meter i diameter og større. Stemmer dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis det er en rundkjøring hvor det går en vei ut til høyre (samt rett frem/venstre), så skal man kjøre innerst (samme om man skal rett frem eller til venstre). Er det ingen vei til høyre, så skal man kjøre ytterst i rundtkjøringen.

Her tar du grundig FEIL! :)

Skal man rett frem i en rundkjøring som har vei til venstre, så skal man ligge TIL HØYRE. Er det ikke piler er det åpent for skjønn, men høyre er hovedregel!

Kjører du fast venstre skal jeg love deg at du irriterer en og annen bilist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker blinke lys når det er folk på veien... men når jeg er aleina på veien så brukes det ikke.

Hvis du ikke bruker det konsekvent så det legger seg inn i automatikken i kroppen din så kan jeg GARANTERE at du kommer til å glemme det en eller flere ganger og skape farlige situasjoner.

Det kommer til å skje når du ikke aner at folk er i nærheten også kanskje. F eks en sykklist som sykkler forbi deg i mørket som du meier rett ned fordi du ikke gidder bruke blinklys. Ikke alltid lett å se folk som ligger i blindsona di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker blinklys automatisk.

At folk ikke kan lære seg å blinke da de kommer og skal rett til høyre i ei rundkjøring (du står ved neste utkjørsel og skal rett fram f.eks). Da må du stoppe å se om de skal gjennom rundkjøringa eller ikke. Har begynt å bli veldig irriterende.

Folk som legger seg heelt oppe i ræva er også noe som provoserer meg. Da blir det 2 blunk i bremselysa. Fatter de ikke hintet så blir det nedbremsing av hard karakter. Ellers så går hånda ut av vinduet med en finger i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såpass med på hva eg gjør i trafikken og øver meg kontinuerlig på å klare å lese situasjoner før de oppstår, derfor tar eg meg av og til friheten til å ikkje blinke når eg ikkje har behov for det. Hvis eg skal av veien og det ikkje står biler i krysset eller det er ingen bak meg. Dette er jo faktorer eg har tatt stilling til før eg bestemmer meg for å svinge så dette vet eg jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en rundkjøring hvor det går en vei ut til høyre (samt rett frem/venstre), så skal man kjøre innerst (samme om man skal rett frem eller til venstre). Er det ingen vei til høyre, så skal man kjøre ytterst i rundtkjøringen.

Skal man rett frem i en rundkjøring som har vei til venstre, så skal man ligge TIL HØYRE. Er det ikke piler er det åpent for skjønn, men høyre er hovedregel!

Det er jo ett fett om det er en veg til venstre. Tingen er at om det er en veg til HØYRE, og man da skal rett frem eller til venstre, så skal man ligge innerst. (snakker da selvsagt om steder hvor det ikke er markert med piler/skilt)

EDIT: ser ut som det jeg babler om bare gjelder ved en trearmet rundkjøring og ikke når det er en firearmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe det slurves voldsomt med [-X Irriterer meg grenseløst! Jeg bruker alltid blinklys selv om jeg er alene på veien. Ingen dum vane det. Så får bare kråka sitte på lyktestolpen og le :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt flinkere med årene jeg å:)

Det som også er viktig med tanke på blinklysene er at man er flink til å gi signal i god tid før man svinger, ikke bare plutselig bråbremse, OGSÅ hive på blinkersen og svinge...

Skjer mange påkjørsler bakfra på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ett fett om det er en veg til venstre. Tingen er at om det er en veg til HØYRE, og man da skal rett frem eller til venstre, så skal man ligge innerst. (snakker da selvsagt om steder hvor det ikke er markert med piler/skilt)

EDIT: ser ut som det jeg babler om bare gjelder ved en trearmet rundkjøring og ikke når det er en firearmet.

Hvis du skal rett frem i en rundkjøring, skal du ligge til høyre som Gunnar sier. Hvis det ikke går en vei til venstre og du skal rett fram, skal du ligge i midten eller litt til venstre, kommer an på hvor bred rundkjøringen er. Når du ligger helt til venstre i en rundkjøring, skal du enten til venstre eller "helt rundt". Er det piler/skilt som sier noe annet, skal man selvfølgelig følge dem, men når det ikke er oppmerking er det høyre som gjelder når man skal rett fram. Hadde en kjørelærer som var helt nazi på riktig plassering i rundkjøringer, så jeg er riiimelig sikker på at jeg har rett :wink:

Er forresten flink til å bruke blinklys, også når jeg er alene på veien. Irriterer meg grønn over folk som ikke bruker det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er viktig med tanke på blinklysene er at man er flink til å gi signal i god tid før man svinger, ikke bare plutselig bråbremse, OGSÅ hive på blinkersen og svinge...

WÅÅRD ØPP som det heter på nynorsk. Irriterer meg så inn i det lengste **************!!!.

Har du redusert farten og satt på bremselyset uten at det er hindringer foran deg og vi nærmer oss ett kryss/avkjørsel, så skjønner faktisk eg at du har tenkt å svinge av. Å blinke når du begynner å tørne på rattet er så forbanna helt på trynet at eg ikkje kan få sagt det. Blinke FØRST, bremse ETTERPÅ.

Skjer mange påkjørsler bakfra på den måten.
Og det skjer snart flere hvis eg får meg bil med kufanger!! (noe som sikkert ikkje skjer, men eg kan true med det............)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...