Gå til innhold

BMW eiere - BRUK BLINKLYS!!

Satheesh
 Share

Er du flink til å bruke blinklys?  

81 stemmer

1. 1. Er du flink til å bruke blinklys?

• Ja
      59
    • Nei
      15
    • Skal bli mye bedre nå
      9

Anbefalte innlegg

Hvis du skal rett frem i en rundkjøring, skal du ligge til høyre som Gunnar sier. Hvis det ikke går en vei til venstre og du skal rett fram, skal du ligge i midten eller litt til venstre, kommer an på hvor bred rundkjøringen er. Når du ligger helt til venstre i en rundkjøring, skal du enten til venstre eller "helt rundt". Er det piler/skilt som sier noe annet, skal man selvfølgelig følge dem, men når det ikke er oppmerking er det høyre som gjelder når man skal rett fram. Hadde en kjørelærer som var helt nazi på riktig plassering i rundkjøringer, så jeg er riiimelig sikker på at jeg har rett :wink:

Er forresten flink til å bruke blinklys, også når jeg er alene på veien. Irriterer meg grønn over folk som ikke bruker det :evil:

Let's get this straight:

Det finnes flere typer rundkjøringer. Reglene er:

En trearmet (inkl den du selv kjører på)

En fire- eller flerearmet

[Trearmet] --> hvis man skal RETT FREM

1.: hvis det ikke er en vei til høyre (man kan enten kjøre rett frem, eller svinge til venstre i den), så skal man ligge ytterst.

Fordi: ligger man innerst her, så kan de som kommer imot, tro at du skal til venstre, og må derfor unødvendig må stoppe helt opp, etc. Da skape dårligere flyt i trafikken (jeg sier ikke at man skal kjøre i 50km/t inn i en rundkjøring hvis personen ligger korrekt :wink: )

2.: hvis det ER en vei til høyre (og en rett frem, men ikke til venstre), så skal man ligge innerst.

Fordi: ligger man ytterst her, så kan bilister som kommer fra høyre, tro at du skal til høyre (samme vei som de kom), og derfor kjøre ut i rundkjøringen, selv om du skal rett gjennom den.

[Firearmet++] --> fortsatt hvis man skal rett frem

1.: man kan enten kjøre rett frem, til høyre eller venstre. Man skal her ligge ytterst.

Fordi: samme som punkt 1 i forrige. Man må bare huske på å blinke etter første utveg til høyre.

Noen som sier seg uenig/enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...