fjellstad Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Til de av dere som kommenterer Shell oljen.... sjekk mere rundt hvilken olje dere snakker negativt om, og hva de største bilmerkene leverer på sine nye biler ut fra fabrikk idag... Kanskje en STOR grunn til at man ser Shell merke på så å si annehver bil i bilsport miljøet ! Jobber selv i Shell og kjenner meget godt til hva denne oljen står for både til gatebruk og til racing, jeg skal påstå at ingen her inne i forumet skal kunne "sette meg fast" på noen spørsmål ang Shell sine oljer, eller for den del Shell V-Power. Innviklede spørsmål vil bare ta noe lenger tid å svare på Men svarer ikke på "vase" spørsmål. Heder å ære til de av dere som har gode svar og fakta, for jeg tar ikke alle under en kam for å si det slik, men jeg vil frem til å få luket ut en del av de som svarer uten å faktisk ha greie på det, eller som bare har hørt rykte fra "naboen"...!
Pedi Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Til de av dere som kommenterer Shell oljen.... sjekk mere rundt hvilken olje dere snakker negativt om, og hva de største bilmerkene leverer på sine nye biler ut fra fabrikk idag... Kanskje en STOR grunn til at man ser Shell merke på så å si annehver bil i bilsport miljøet ! Jobber selv i Shell og kjenner meget godt til hva denne oljen står for både til gatebruk og til racing, jeg skal påstå at ingen her inne i forumet skal kunne "sette meg fast" på noen spørsmål ang Shell sine oljer, eller for den del Shell V-Power. Innviklede spørsmål vil bare ta noe lenger tid å svare på Men svarer ikke på "vase" spørsmål. Heder å ære til de av dere som har gode svar og fakta, for jeg tar ikke alle under en kam for å si det slik, men jeg vil frem til å få luket ut en del av de som svarer uten å faktisk ha greie på det, eller som bare har hørt rykte fra "naboen"...! Dette blir mitt eneste innlegg på denne tråden, slik at vi ikke ødelegger for Tores prosjekt-tråd. Har ingen grunn til å sjekke "mer" rundt hvilket oljemerke jeg snakker om. Har vært med på "Shell-kurs" for en god del år siden, og fått innpreget hvor "fantastisk" denne oljen er. Og ja, jeg ser Shell-merker overalt - jeg gjør det -uten å forstå det. At du jobber i Shell osv bryr jeg meg fint lite om (missforstå meg rett her..), for mine uttalelser/motsigelser om Shell er egenerfart. Jeg har hatt rimelig mange motorjobber opp gjennom årene, og har sett litt av hvert. Jeg har også følgt en motorserie gjennom endel år som ble kjørt på Fina, der vi gjekk over til Shell på samme motorserie... Med "grusomt" resultat etter min mening. Jeg har også (for mange år siden) prøvd Shell på BMW selv, og det er siste gang. Så stor forskjell på ETT oljeskift (les: 8000 km) har jeg knapt sett.... Den gangen tok jeg det faktisk opp med Shell, men da de (les: min kontaktperson i Shell) fant ut at jeg selvsagt ikke hadde tatt vare på en oljeprøve - da nektet de å snakke mer om saken. Argumentasjonen var at "kan ikke forstå at du klager på vår olje, er du ikke klar over at vi har samme olja på Formel1-bilene, og der er den suveren..."... Da følte jeg at det ble så usaklig at jeg ikke orket videre diskusjon. Men at det er flere som såg hvordan min motor reagerte på Shell, det er det heldigvis... Og som jeg skrev innledningvis i forrige innlegg, samtlige motorhavari på M50 jeg har hatt hos meg har også vært kjørt på Shell. Tilfeldig? Sikkert.... Jeg skal faktisk tørre å påstå at jeg kan i 99% av tilfellene kjenne igjen Shell-olje på lukta i en varm motor..., selv om ingen tror meg... hehe.. Avsluttningsvis, til deg Fjellstad: Dette er et seriøst innlegg. At jeg ikke har lab-resultater å vise til etc, det er desverre litt synd - for du godtar vel kun rapporter av håndfaste lab-resultater.. Men jeg har gjennom årene sett i levende live resultater etter Shell-oljens herjinger (er iallefall mitt synspunkt), og livets skole i praksis er gjerne en god erfaring det også?? Se gjerne på meg som en bonde-tulling etter dette, Fjellstad, men jeg vet at det jeg sier er sant - og står ved dette med rak rygg til evig tid. Diskusjon er jeg alltid åpen for, men skulle gjerne ha visst litt mer om hva du jobber med i Shell. BTW... Hva med ryktet fra naboen som du nevner... Det kan jeg si deg. Han er nok enig med meg, for han har bildilla han også, og har sett diverse i garasjen min han også... (Han jobber faktisk for Statoil nå... hehe...)
R Andersen Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Kanskje en STOR grunn til at man ser Shell merke på så å si annehver bil i bilsport miljøet ! hva de er sponset med og hva de bruker er to forskellige ting..! betyr ikke at de bruker shell-olje selv om de har ett stort shellmerke på bilen. Martin Schanke hadde shell som sponsor, men brukte Mobil 1...
fjellstad Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Jeg er mann nok til å avslutte temaet, slik at ikke vi lar opprinnelsen av temaet her ødelegger, men vil med mitt innlegg nr.1 nettopp få skrevet at jeg synnes dem som ikke har greie på mye av det dem skriver å legger inn her, lar være å skrive noe som for mange av oss rimer mere på vas en på fakta. Jeg har også ryggrad nok til å innrømme at mange andre oljer er bedre enn Shell sin, den er ikke enestående det sier seg jo selv. Et av hovedpoenget mitt her er at altfor mange kjører rundt på "billig" varianter av olje, som kanskje ikke er ment for nettopp det hardkjøret mange driver med. Joa, jeg liker lab resultater, men hører selvsagt på folk med reelle erfaringer direkte tilknyttet de aktuelle produkter. Har faktisk opplevd enkelte som i det stille går til Biltema å handler billig billig olje, for etter å ha fyllt på, forteller at dem bruker "den og den" råe oljen.. har selv hatt så flaks at jeg har overhørt folk har stått sammen å pratet bil, og sier dem kjører på heftig olje, mens jeg som har sett hva som fylles der.. himler for meg selv i oppgitthet.. Vel, vil bare at mange tenker seg om, slik at evt andre som "ikke vet" får mere riktige råd underveis... Helt avsluttningsvis: jeg ser aldri på andre som "bonde-tullinger" , liker folk med gode og reelle erfaringer, mye jeg også ikke vet, og som jeg trenger "høste" fra andre, men DA med riktighet.. Så jeg tror vi er rimelig oppegående med ryggrad å moden for diskusjoner av og til
Gunnar Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Det er en interessant diskusjon, så vil dere fortsette den kan jeg splitte det ut i et eget tema.
Kristov Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Kanskje jeg ikke skal bruke den Shell Ultra Racing 10-60w oljen jeg har stående da?
TOREBMW Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Skrevet Februar 19, 2006 jeg er meget fornøyd med castrol 0/50 olja som jeg brukerpåmine motorer.så da bruker jeg den videre tenker jeg..er ikke intresert i og diskturere andre typer oljer.det er en evig diskusjon som jeg har vært med på utallige diskusjoner før
propan Skrevet Februar 19, 2006 Skrevet Februar 19, 2006 Kjører Castrol 0/50 selv på min og er kjempefornøyd selv.
TOREBMW Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Skrevet Februar 19, 2006 ja da fikk jeg montert den siste døra..dagenderpå for meg idag så det gikk 4 timer og justere den hehe.men da kan med god samvittighet gå hjem og slappe skikkelig av
TOREBMW Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Skrevet Februar 20, 2006 på tide med en liten oppdatering.begynner og ligne en bil nå etter hvert.driver og monterer ruter og div. nå.
Dalern Skrevet Februar 20, 2006 Skrevet Februar 20, 2006 wow Stilig,lykke til videre:D Godt og se prosjekt som blir tatt alvorlig ` \\Dalern
BirgerBjelland Skrevet Februar 20, 2006 Skrevet Februar 20, 2006 hei Tore her er nr på den bosch pumpa mi 0 580 254 984 se om eg får koble opp tennings modulen i måren eg.håper på gnist
TOREBMW Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Skrevet Februar 20, 2006 stilig er det samme nr som jeg har på min jo ja med min tenningsmodul kommer det seg vetdu ring meg så fort det blir gnist du så kommer jeg ,for da er det nære prøvetur:)skal få lagt opp ledninger til min datasprut jeg så jeg kan hente mappene så vi kan få lagt dem over til din cpu..
BirgerBjelland Skrevet Februar 20, 2006 Skrevet Februar 20, 2006 jepp skal gjøre det.må bare få montert alt ordentlig på plass nå så er det avgåre kåre gleder meg som ett lite barn til og få start på ann nå asså
TOREBMW Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Skrevet Februar 21, 2006 ja etter mye om og men fikk jeg ikke tak i den potta jeg ville ha tak i så da gikk jeg heller i gang med å lage min egen potte i rustfritt som ligger på til tigsveising ikveld. her er et bilde hvordan den kommer til og se ut: kommer da til og kutte av enden på den da..ca med den blå linja..men må teste på bilen først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå