opusx Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 hva er viktig å passe på når man skal lage plenum? har sett uttallige former på disse.. skal du planfrese platen som ligger mot toppen etter at du har sveiset, eller holder det med å spenne den opp i en jigg for å forhindre at det slår seg ved sveising..? og hvordan har du fått bøyd rørene så de passer til dim. på innsugsportene? masse spm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 hva er viktig å passe på når man skal lage plenum? har sett uttallige former på disse.. skal du planfrese platen som ligger mot toppen etter at du har sveiset, eller holder det med å spenne den opp i en jigg for å forhindre at det slår seg ved sveising..?og hvordan har du fått bøyd rørene så de passer til dim. på innsugsportene? masse spm jeg skal planfrese platen etter sveising ja for å være på den sikre siden.jeg har bøyd rør i ca 50 grader og kneppet dem på endene for og lage dem ovale..er en del tilpassning på slikt..det er utallige meninger om hvordan plenum skal være utformet..jeg lager mitt etter eget hode..sikkert ikke godt nok ifølge noen ,men bra ifølge meg.men så er det ikke så enormt viktig på en turbomotor som med en sugemotor som lengde på rør og utforming spiller en stor rolle..jeg har en del papirer jeg følger når jeg har lagd mitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 ok, hvordan har du tenkt å gjøre det med gass spjeld da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 det skal stå på plenumen i enden.bilder kommer etterhvert.prøver og få tak i alu rør med utvendig dim 50mm som viser seg å være vanskelig å få tak i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 ja, det kan jeg tenke meg.. nærmeste du får er vel ø48 tenker jeg.. tar du spjellet fra original innsuget da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 fikk du tak i bak fjører tore? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 yes da var jeg hjemme etter en lang dag på verkstedet..venter på rør og i mellomtiden lager jeg strømtilførsel til bensinpumpene: så fikk jeg meg ny brannslukker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Mars 23, 2006 Share Skrevet Mars 23, 2006 Må bare si at dte er et imponerende bygg du har. Nydelig bil med nydelig farge. Kommer til å følge med på dette prosjektet. Stå på...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2006 ja, det kan jeg tenke meg.. nærmeste du får er vel ø48 tenker jeg..tar du spjellet fra original innsuget da eller? nei jeg har en del 50mm allerede,men ha må ha mere.spjellet tar jeg fra 535 75mm skulle holde tenker jeg.bare å finne tak i an gasswire som er lang nok da..har en tanke om at jeg kan bruke gasswire fra volvo 164 hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 Utrolig at du ikke skal finne noe lokalt hos deg da? Proffpartner her borte (Tønsberg) har alurør 50mm utvendig, 3.5mm gods, 224,- + mva/meter. Du får si fra hvis du ikke får tak i, så kan jeg kjøpe og sende til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GULL Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 Blir kjempegreier dette her, Tore!! Tor Yngve @ Racefix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 bare lurer, i og med at plenumet er formet slik det er nå, vil ikke sylinder 1 og 2 få mer luft enn 5 og 6? eller suger den til seg så mye den trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 bare lurer, i og med at plenumet er formet slik det er nå, vil ikke sylinder 1 og 2 få mer luft enn 5 og 6? eller suger den til seg så mye den trenger? Iogmed at dette er en overtrykksmotor, så er det ikke så essensiellt hvor mye den suger egentlig. Flow er mer viktig enn trykk, og jeg regner med du vet hvordan luft under trykk oppfører seg trykkmessig.... (Ungdomsskolepensum, så dette kan jo de fleste noe om... ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 Sinnsykt strøkent Innsug du har! Er det du selv som har laget det, og er det høyglanspolert? Bare undrer skjønner du.. har planer om å sveise meg eget innsug selv også snart, å så høyglanspolere det Men hvis det er høyglanspolert, har du hatt på noen form for klarlakk da, for at det skal holde seg så blankt/ikke ruste eller eire som det heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2006 jeg lager det selv ja.jeg bruker en spesiell pute først som jeg får bort riper og skader i alu så høyglannspolerer jeg med et slags hardt bone stoff..da holder det lenge..men må seff polere i ettertid,men det er litt av kosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå