Gå til innhold

bmw e30"m3" turbobygg 2.8 m50 ferdig lakkert

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
nice :) hvor fant du dem bildene jonte? vet ikke om dem er fordelaktig for flow dem dere men pent var det.er usikker på utforming.har lagt grenrørs manifoil før men det er en seriøs stor jobb mye tenking og prøving:)

Bimmerforums i statene.. Nei, de er ikke like lange rør og alt, men det er litt vanskelig på M50/M52/S50/S52 motoren dessverre.. Det er lite plass.. Men, dette med like lange rør etc problemene trur jeg ikke er noe å bry seg så veldig mye om, om man ikke skal ha ut hver minste hestekreft. Men, selvsagt, får du custom laget grenrør, så er det jo greit å få det gjort mest mulig optimalt.. Skal du ha Top Mount turbo? Eller skal du ha den nede?

Skrevet

At lengden på rørene skal være lik er jo en ting, en annen er jo selve lengden på de også. Alt dette er regnet ut med matematiske formler som jeg selv aldri kunne ha løst, testet ut i mente osv osv på løpsbiler gjennom åra. Dette er jo testet av team og personer som har brukt mer penger på testing av grenrør enn hva BS, VS, PPF osv kan drømme om.

Lengde og diameter på rør er jo også beregnet utfra størrelse og verdier på turbo samt motorvolum (og sannsynligvis andre faktorer.. :wink: )

Men hvor mye dette utgjør - dette kan jeg desverre ikke svare på.

Skrevet

Hehe :D Jeg sendte forespørsel til Bäckis i juni i fjor og spurte om grenrør til M50 i E30 og da skulle han ha SEK10k.

Så det er jo greit å kunne bygge selv da..

Har du sveisa mye tidligere Tore? Bare lurte på om du smekker sammen grenrøret på et par kvelder eller om det blir et lite "prosjekt" i seg selv?

Skrevet
Hehe :D Jeg sendte forespørsel til Bäckis i juni i fjor og spurte om grenrør til M50 i E30 og da skulle han ha SEK10k.

Har du sveisa mye tidligere Tore? Bare lurte på om du smekker sammen grenrøret på et par kvelder eller om det blir et lite "prosjekt" i seg selv?

Om jeg skal satse på 'FI' så går jeg nok for en manifold fra et firma i USA.. Enten Turbonetics, Audspeed eller Active Autowerke. Dette er da støpte manifolder til 400-800dollar. Trenger nok ikke noe så veldig mye grommere når man ikke skal over 500hk uansett.. Ellers bruker gutta der borte å handle fra PPF for å få ordentlige grenrør. Er en svenske som har laget eget grenrør på PPF til M50 i E36 da, så ganske greit ut det, så om man er litt flink er det sikkert ikke så djævelsk vanskelig. Bare tidskrevende :)

Skrevet

Eneste som er synd med PPF sitt grenrør, er jo at det ikkje passer uten å kappe i bilens ramme, eller å modifisere (les: sveise om) grenrøret.

Dette er helt sant, sjekk bildet her: (dette er Tore sin bil, med grenrør fra PPF - der han måtte kappe bort litt på grenrøret. Turboen har han lånt av meg for anledningen.. :wink: )

Tore23.jpg

Tore får svare selv på siste spørsmålet, men jeg tror nok jeg vet hva svaret blir... 8)

Skrevet
mener du da når du monterer i e30, eller gjelder det mont i e36 og?

Hvis det er meg du spør, så snakker jeg om E30 altså...

Skrevet

m50 i e30 jah.jeg ble ikke videre imponert av denne manifolen jeg fikk av ppf.det skal sies.måtte bygge den etter bilen da,ta vekk en rammevang osv :lol: med litt modifisering kunne denne ha blitt brukt da.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...