Gå til innhold

bmw e30"m3" turbobygg 2.8 m50 ferdig lakkert


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Kult å høre.Håper vi for se den da. En ny bil for ikke så mange til å ha en stort sett positiv mening, om en bil, som din. Ny bil har da ikke så mye sjarm som en gammel E-30. Den bilen din blir jo "ny" Når og hvor skal du bremse motoren? Jeg så på Svenske siden at du lurte på å stress borre, har du gjort det? Skal til å borre en M20 snart. Så da er det jo greit å få noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå har jeg studert og sjekket angående stressborring hele uka.

jeg har da undersøkt mange fora deretter ringt de mest fremtredende motor trimmere i landet og kommet frem til at jeg ikke stress borrer.

hadde en samtale med vidar strand der jeg var nysjerrig på om han stressborret sine motorer med den ekstreme effekten han driver med..svaret jeg fikk var at han aldri hadde stressborra sine maskiner.

han hadde da testet og kommet frem til at den lille ovaliteten som var da ikke var av betydning!!

snakket også med flere firmaer som driver med motorsport og overhaling.

når dem kommer med samme uttalelser legge jeg meg flat og stoler på dette.

er så ufattelig mange som driver med motor som har forsjellige meninger.

er ikke til og bli noe klok av.

når jeg spurte svenskene om hva som er grunnen til at dem stressborra så fikk jeg til svar det at sylinderene ble ovale i toppen av sylinderveggen(gammel nytt) men hva som kunne skje liksom,det fikk jeg ikke svar på..en sa stemplene kunne bli fortere slitt.noe jeg strerkt betviler siden en orginal maskin ikke er stressborret. :lol:

jaja da kan jeg kansje motbevise dette her da(noe vs allerede har gjort da)legger til at det begrenser ser helt sikker etter hvor mye man skal borre.jeg skal borre 0.5mm men skal man ta mye mere bnlir seff sylinderveggene tynnere ergo svakere og muligens mere ovale etter borring.ikke vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe av det jeg har hørt jeg å. Har en kompis som har borra mye,da en V8. Som fikk tynne vegger. Den ble fort oval. Men om du har nok gots, holder de seg runde. Kjøre jo ikke så mye med sånne trimma biler. Har du fått blokka fra borring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor har du den "skilleveggen" inni downpipen?

når man har turbo så lager turboen turbulens på eksosen som gjør at den ikke flower så bra videre ut i det fri.derfor skillevegg som stopper dette.minst mulig motstand :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe av det jeg har hørt jeg å. Har en kompis som har borra mye,da en V8. Som fikk tynne vegger. Den ble fort oval. Men om du har nok gots, holder de seg runde. Kjøre jo ikke så mye med sånne trimma biler. Har du fått blokka fra borring da?

har ikke levert blokka fra meg enda..den går i posten på mandag den dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen din i downpipe'n har jeg aldri sett før og kan ikke tenke meg at det har noen betydning på et rør med 3,5"dia.

Det som er mye viktigere er at røret fra wastegate'n ikke entrer downpipe'n for tidlig og at vinkelen den entrer med er så spiss så mulig for ikke å skape turbulens i eksosstrømmen fra turbinhjulet.

På mine egne gt28r turboer med integrert wg så har jeg fått tak i nye outlet-flenser som er designet for å ha et eget rør paralellt med downpipe som fører eksosen fra wg ca 15-20cm og inn i dp. De utgjør betydelig forskjell på toppeffekten i følge folk her i byen med jap-crap biler som har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen fungerer både teoretisk og praktisk vil jeg tro.

Den eksos virvelen som kommer ut av turbinen vil rotere helt til røret går ned til DP igjen som du sier,hvis en klarer å få stopp på den turbulensen vil eksosen fløde rett ut istedenfor å rotere x antall ganger før den stabiliserer og fortsetter rett ut.

Jeg har trua.

Har sett det flere ganger og har sett mange rallybiler med samme løsning.

Uansett kan det umulig bli dårligere,jeg tror responsen vil bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm respons og HX55...nysgjerrig på hvordan de faktorene jobber sammen :)

Men det er jo som du sier; det blir neppe verre :wink:

Skal sjekke litt opp her Tore for de nyere bensin og dieselturbo bilene jeg har sett, har ikke hatt dette. Så dette må vi få klarhet i (for min egen del i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...