Gå til innhold

bmw e30"m3" turbobygg 2.8 m50 ferdig lakkert


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Ahh, lenge siden jeg har vært innom sia her nå... Og det har skjedd mye, og rått har det blitt.

Har fått mange ideer til ting jeg kan foreta meg i motorrommet mitt til vinters nå gitt. :D

Stå på, knall bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Heisann. Har vært meg en sann glede og sitte å lese igjennom 45 sider med bilbygging med stor B. Godt det finns sånne som deg som dele dine kunnskaper/erfaringer med oss andre.

Har skaffa meg en E46 320,men e heilt ny på BMW. Bare audi turbo/cosworth før.

Skal sette inn biln for vintern snart og begynne og plukke den ned. Tenke turbo bygge, men ikke på 320 motorn da.

Ser det snakkes mye om B20 og B50 i tråden! Har forstått det slik at b50 e 3.0 m3?? Men ka e b20?

Lure på om eg skal bruke 325,328 eller 330 motor,gjærne fra E46. Men det betyr jo ik så mye da.

Som første turbokonvertering blir det litt for stili og starte med m3 motor.

Er det noen som kan lyse opp min kunnskap om disse forskjellige motorene, ville det vært til stor hjelp for meg.

P.S Med all respekt for deg (Torebmw) som startet denne meget gode tråden. Unnskyld for at eg låne den, men eg les så mye forstandig her fra deg og et par 3 av dine kompisa, at eg bare må spørre litt her

Hilsen fra Nord-Troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har vært meg en sann glede og sitte å lese igjennom 45 sider med bilbygging med stor B. Godt det finns sånne som deg som dele dine kunnskaper/erfaringer med oss andre.

Har skaffa meg en E46 320,men e heilt ny på BMW. Bare audi turbo/cosworth før.

Skal sette inn biln for vintern snart og begynne og plukke den ned. Tenke turbo bygge, men ikke på 320 motorn da.

Ser det snakkes mye om B20 og B50 i tråden! Har forstått det slik at b50 e 3.0 m3?? Men ka e b20?

Lure på om eg skal bruke 325,328 eller 330 motor,gjærne fra E46. Men det betyr jo ik så mye da.

Som første turbokonvertering blir det litt for stili og starte med m3 motor.

Er det noen som kan lyse opp min kunnskap om disse forskjellige motorene, ville det vært til stor hjelp for meg.

P.S Med all respekt for deg (Torebmw) som startet denne meget gode tråden. Unnskyld for at eg låne den, men eg les så mye forstandig her fra deg og et par 3 av dine kompisa, at eg bare må spørre litt her

Hilsen fra Nord-Troms

får begynne å rydde opp i motor betegnelsene, hvilken motor du skal bruke, skal de erfarne få diskutere :D

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide

her står mye, første motoren til tore var vel i utg pktet en m20b25, org levert i e30. nå har han bygd en m50b25, motor som sitter org i nyere 520, 525 (e34) og e36 320,323,325,328. S50b30 heter vel 3L i m3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har vært meg en sann glede og sitte å lese igjennom 45 sider med bilbygging med stor B. Godt det finns sånne som deg som dele dine kunnskaper/erfaringer med oss andre.

Har skaffa meg en E46 320,men e heilt ny på BMW. Bare audi turbo/cosworth før.

Skal sette inn biln for vintern snart og begynne og plukke den ned. Tenke turbo bygge, men ikke på 320 motorn da.

Ser det snakkes mye om B20 og B50 i tråden! Har forstått det slik at b50 e 3.0 m3?? Men ka e b20?

Lure på om eg skal bruke 325,328 eller 330 motor,gjærne fra E46. Men det betyr jo ik så mye da.

Som første turbokonvertering blir det litt for stili og starte med m3 motor.

Er det noen som kan lyse opp min kunnskap om disse forskjellige motorene, ville det vært til stor hjelp for meg.

P.S Med all respekt for deg (Torebmw) som startet denne meget gode tråden. Unnskyld for at eg låne den, men eg les så mye forstandig her fra deg og et par 3 av dine kompisa, at eg bare må spørre litt her

Hilsen fra Nord-Troms

hei og takker isanfa. du mener m20 som er standard i e30 som 320i,323i og 325i og m50 er den som sitter i e36 320i-325i bare hyggelig med flere som bygger pustehjelp på bmw.da er min ferdig og jeg har kjørt en god del med den.skal på treff nå imorgen.ladetrykket kom litt senere en jeg hadde forventet :lol: men da det kommer satt jeg med et slikt ansikt :shock: hehe..det gikk over alle forventninger..da gjenstår en ny mapping.det blir ikke påskiltning i år siden sesongen alikevell er ferdig snart.men skal viderebygge på den samme maskinen til neste sesong.

da skal topp ut og leveres til porting,mira sliping,større ventiler og nye kammer.skal også bygge tørrsump,coilovers++.da skal jeg være ferdig til mai så jeg får hele sesongen med meg.takker for alle positive komentarer her..

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk

i første omgang skal toppen pelles ut igjen.skal levers inn for porting,nye kammer,mira siping,større ventiler++ skal jeg lage tørrsump i vinter.

så er planen med skikkelig understell (coilovers) usikker på hvilken type jeg går for enda.

men har mye arbeid og ikke minst utlegg denne vintern også.var planen med ett nytt prosjekt så jeg har stående.men det blir neste vinter tenker jeg.

effekten er jeg usikker på enda siden den ikke er bremsa.noe jeg gjør når jeg er ferdig med topp osv. skal levere motoren for bremsing da.men 500+++ er innen rekkevidde vil jeg tro.

hadde et skikkelig drag sist uke på 3 giret.. :shock: klaget ikke jeg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...