Gå til innhold

bmw e30"m3" turbobygg 2.8 m50 ferdig lakkert


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er motor ferdig plukket ifra hverandre igjen.skal til oslo sylinderservice og avballangsere veiv,staker,svinhjul osv + hone blokk. skal denne gang stressborre den og se hvilket resultat dette får. holder på og få laget meg jig i 40mm stål :D

DSC00260.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stressborring er at man lager en slik jigg jeg lager her og monterer den på blokka som simulerer en topp montert med moment når man borrer blokka.dette forhindrer evnt. skeivheter (ovalt) som kommer av tiltrekkninga av topp i etterkant av borring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stressborring er at man lager en slik jigg jeg lager her og monterer den på blokka som simulerer en topp montert med moment når man borrer blokka.dette forhindrer evnt. skeivheter (ovalt) som kommer av tiltrekkninga av topp i etterkant av borring.

Lærte man noe nytt idag også :D

Som tidligere sakt "stå på" 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra gjennomført det meste :D Menne , er mye jeg ikke skjønner at du orker :P

Sitter å leser også har du polert hele buret osv, og det ble jo dritbra.. så plutselig driver du å tar ut alt av ruter og lakker igjen.. samma med motoren.. har ikke fått med meg at du fikk mappa den ifjor sommer ? Mappa du og benka dne ifjor ? Når den var en 2,5 turbo.. isåfall hvor mye hk henta du ut da? :D Så bare du hadde kjørt en gang.. og at du fikk ett sykt drag i 3`dje.. og nå skal du ut med den igjen og borre opp pånytt ? selvom du gjorde det for en stund siden :P hehe.. du er syk mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra gjennomført det meste :D Menne , er mye jeg ikke skjønner at du orker :P

Sitter å leser også har du polert hele buret osv, og det ble jo dritbra.. så plutselig driver du å tar ut alt av ruter og lakker igjen.. samma med motoren.. har ikke fått med meg at du fikk mappa den ifjor sommer ? Mappa du og benka dne ifjor ? Når den var en 2,5 turbo.. isåfall hvor mye hk henta du ut da? :D Så bare du hadde kjørt en gang.. og at du fikk ett sykt drag i 3`dje.. og nå skal du ut med den igjen og borre opp pånytt ? selvom du gjorde det for en stund siden :P hehe.. du er syk mann :D

alt skal forbedres hele tiden..når det gjelder motor så ville jeg gå for ny veiv + div nye deler i bunndel.jeg fikk ikke mappet motoren ifjor pga alt for sent ferdig..da hadde jeg jo hele vinteren til og gjøre forandringer.nytter ikke og sitte og vente på sommeren :wink:

skal bremse 500++ satser jeg på.

fikk foresten tlf fra han som ballangesere og veiva var 0.53mm skeiv :crazy: så da er det og lete etter en ny en :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du tok ikke tilfeldigvis med deg hjem veiven min også, da du var på O.S.S.?? Den ligger jo der sammen med den gamle din og blør sikkert.

PS! Er på landjorda igjen nå forresten, med internett etc.. :wink: Såg du hadde sendt meg noen mailer mens jeg var vekk. (men reiser en kjapp tur til Tyskland i morgen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...