Gå til innhold

Problemer med høyre dørhåndtak!


Diggern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt problemer med å åpne høyre dør utenifra på min 330ci 01mod. Tok opp dørdekslet å det viste seg at den "splinten" inne i håndtaket hadde hoppet av. Fikk satt den på igjen,men nå har den hoppet av igjen! NOen som har vært borte i dette før? Tror dere at jeg må bytte hele håndtaket. Låsen funker helt fint,og det går fint å åpne døren innenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hatt problemer med å åpne høyre dør utenifra på min 330ci 01mod. Tok opp dørdekslet å det viste seg at den "splinten" inne i håndtaket hadde hoppet av. Fikk satt den på igjen,men nå har den hoppet av igjen! NOen som har vært borte i dette før? Tror dere at jeg må bytte hele håndtaket. Låsen funker helt fint,og det går fint å åpne døren innenifra.

I 2001 byttet BMW dørhåndtak-mekanikk.. istedet for å dra håndtaket ut.. så skal det draes opp.. Men de ser like ut på utsiden :)

Det ser jo ut til at håndtaket skal draes rett ut.. så mange prøver på det.. da skader de døråpner mekanismen mer og mer.. I og med at det er passasjerdøren.. og folk som ikke kjenner bilen som drar mest i denne.. så kan det jo tenkes at det er derfor den har tatt kvelden..

På min også så hadde dette blitt veldig slarkete, til tider vanskelig å få opp døren.. Men det var det også da jeg kjøpte bilen.. så jeg ba bilsalongen å se på det.. jeg tror de strammet noe greier bare.. etterpå så var den iallefall god som ny.. Men kansje det har detti av noe hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten bestandig fortelle folk at dørhåndtaka skal draes opp.. og ikke ut.. Folk står jo bare å drar i døren og tror den er låst..

Irriterende at bmw skulle designe det slik..

Jeg har ikke åpnet døren selv.. så jeg er ikke sikker på hvilken splint det er snakk om.. Men hvis du stikker innom et bmw-verksted så er sikkert dette et kjent problem..

De fleste tar ikke betalt for en prat.. eller et par spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...