Gå til innhold

Månedens bil november 2005

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget pen bil!

Skulle vært obligatorisk opplæring i riktig girspak bruk ved kjøp av BMW. Er spesielt ved oppgiring og nedgiring til 4. gir at det er viktig at man holder håndflaten på venstre side av girspaken og presser den til høyre mens man drar den bakover.

What? Jeg har eid 4 forskjellige BMWer de siste 8 årene, og har kjørt flere andre BMWer helt siden jeg begynte å øvelseskjøre i mine foreldres E30 316i, og har aldri, jeg gjentar ALDRI holdt girspaken på den måten! Jeg har heller ikke ødelagt en eneste BMW-motor, men synkroniseringene i girkassen på den ene E30 325i'en tok kvelden en gang, så kassa låste seg i revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.shortshifter.com/techniques2.htm

Det var nytt for meg!

Imidlertid så dreier dette seg om biler som har short-shift. Bimmerdude sikter til alle BMWer. Jeg har hatt BMW med short-shift, og hadd ikke nor problem med giringa uten å vri hånda. Jeg vred den kanskje litt, slik at den lå oppå kula, men ikke på venstre side av spaken.

Hva skal det der være godt for egentlig? Jeg ser det står at det er å forhindre bomgiring, emn som sagt, det er ikke noe probelm i mine øyne, derfor skjønner jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.shortshifter.com/techniques2.htm :lecture:

Var da den rareste girteknikken jeg har sett :shock: Ser veldig knotete ut. Jeg girer hvertfall ikke sånn, og har ingen planer om å begynne heller :?

Desloch: Beklager avsporingen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...