Gå til innhold

OT: Noen her på bimmers som har lydstudio?

Nino
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, er vel ikke musikker, men lager da musikk.. Noe jeg har gjort siden 1991. :)

ProTracker v1.1 ? :wink:

Nei, begynte faktisk litt med Noisetracker før Protracker kom. Og prøvde meg jo etterhvert på Protracker demo'n som var med i ett CU Amiga blad. Og etter det brukte jeg bare Protracker på Amiga'n. :) For det meste versjon 3.18, den likte jeg best. Den bruker jeg fortsatt om jeg skal lage noe musikk på Amiga'n min..

Var du noe aktiv på Amiga fronten eller?

Hehe.. se her ja.... Das ist gutten sein. Jeg mener å huske at Protracker kom i 91, men er litt usikker. Husker jeg lærte meg soundtracker først, men gikk etterhvert over til noisetracker og deretter protracker. Det var skikkelig morro! Jeg sier var for det er lenge siden jeg har brukt Amigaen. (Ligger i et skap her hjemme)

Var nok ganske aktiv på den fronten ja, begynte i 86 med C64 og amiga fra ca 1988/89 tror jeg? Pinlig aktiv, men men... Høydaren på karrieren var vel at jeg og en kompis arrangerte Tandberg partyet i romjula 1990, som er anerkjent som forgjengeren til det første The Gathering som kom i påsken 1992. Kompisen gikk over i Crusaders var en av hovedpersonene bak Gathering, mens jeg fikk det for travelt med damer og den slags.. hehe.

Litt OT dette her, men morro hvis det er flere av oss gamlenerdene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kalte du deg da a? Jeg kalte meg vel Highpower i begynnelsen og var med i Delta Force, IRIS, Vectors, exxON, Utopia, Eltech.. Var vel Delta Force og IRIS jeg var med i rundt 91-93 ihvertfall. :)

Protracker kom i 91 ja.. Var jo og er jo ett bra program. Liker det fortsatt å lage musikk med.

Og såklart har jeg en Amiga 1200 liggende i skapet med en 1084S monitor. 512mb HD. OG ett Blizzard 28mhz kort. 6mb ram.. Hehe. Konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av de navnene der ser kjente ut ja. Kalte meg Zulu. :lol: Var med i Zone3, Theatre og Deadline. Var hovedsaklig swapper, men lagde en god del musikk også. Hadde på det meste nesten 100 kontakter. :shock: Alle de store gruppene i norge og europa sto på lista. Cryptoburners ville faktisk ha meg som swapper, men jeg dreiv å deala lenge med Red Sector Inc. Var du på noen av copypartyene på den tiden?

Har C64 og C128 liggende her også. Det var de gode gamle dager det, når man kunne gå på butikken og kjøpe godterier mens Bruce Lee sto å load'a på kassettspilleren. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre her så driver jeg litt med et program som heter "FruityLoops"..Dette er jo på en måte et lite lydstudio i seg selv, men jeg har aldri lagt sjela mi i noe lyd-prosjekt, for og si det på den måten! Det har blitt mest halvferdige cover-lyd-snutter!

Jeg er tidligere trommeslager, spilte i 13år fra jeg var seks til jeg fylte 19, gammel musiker ;)

For dere som bryr seg, så kan jeg nevne at jeg har 98% gehør, (man kan "høre" hvilken tone og oktav en lyd er), noe som har kommet godt med når jeg "lager" musikk:D

Mitt gamle "lydstudio" var et dobbelt Tama Rockstar trommesett, bygd sammen med pro-rack-stativ, to høytalere, cd-spiller og forsterker, (og headset..)

..ja det ble noen naboklager etterhvert..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er musiker. Spiller gitar, munnspill og synger. Spiller på utesteder, 20,30,40,50,60,70,80 års dager, brylluper, fester, arrangementer osv. osv.

Mine gitarer:

Takamine GB7C (Garth Brooks signatur modell)

Takamine 12 strengers sort, (Den som Bruce Springsteen bruker)

Höfner (1962 modell halvakustisk gitar)

Gibson Les Paul (Solgt.... :(:(:cry::cry: )

og noen billige drittgitarer...

6-strengeren i fra Takamine er litt sprekt i kassa nå, så lurer på ny. Lurer da på samme som 12 strengeren, men i 6 strenger... Men har så lyst på en skikkelig jumbo fra Gibson... men de koster jo 35k i Norge.

Mulig jeg må ta en med fra USA en gang man er på ferie.

Men lydstudio... nei det har jeg ikke. Eller det vil si at jeg har et musikkrom med et bra PA-anlegg (Mackie) med utstyr, men uten mulighet for opptak for øyeblikket.

Har spilt inn noen sanger hjemme med Sonar på dataen og dataen koplet til PA-anlegget,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte el gitar i ca 5 år. Ca 16 timer i døgnet vil jeg annta.

Først hadde jeg en Westone gitar med en Yamaha forsterker og Boss distortion pedal. Eller enda før jeg fikk Yamaha forsterkeren kjørte jeg signalene gjennom en kasettspiller med opptak på maks lyd for å få forvrengning og gjennom en tanberg forsterker :P

Så ble det en Kramer gitar. Som jeg synes var mye bedre å spille på en noen Ibanez :wink: og en Marshall forsterker (Valvestate ett eller annet).

Så ble jeg plutselig lei en dag og solgte alt sammen. Ble lei av Heavy Metall og bandet ble kastet ut av øvingslokalet hehe.

Så etter noen år begynnte jeg å lage musikk på PC. Har brukt Cakewalk, Sonar, Cubase osv. men er en stund siden jeg drev med dette.

Har ett Terratec USB midi Keyboard å selge hvis noen er interisert forresten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av de navnene der ser kjente ut ja. Kalte meg Zulu. :lol: Var med i Zone3, Theatre og Deadline. Var hovedsaklig swapper, men lagde en god del musikk også. Hadde på det meste nesten 100 kontakter. :shock: Alle de store gruppene i norge og europa sto på lista. Cryptoburners ville faktisk ha meg som swapper, men jeg dreiv å deala lenge med Red Sector Inc for å bli medlem. Endte opp med ingen av delene. Var du på noen av copypartyene på den tiden?

Har C64 og C128 liggende her også. Det var de gode gamle dager det, når man kunne gå på butikken og kjøpe godterier mens Bruce Lee sto å load'a på kassettspilleren. :lol:

Kan ikke huske jeg har hørt den handle'n før nei.. Men Cryptoburners og RSI har jeg hørt om.. :) Var nok ikke på noe party før TG94 faktisk. Var for "ung" til det.. :) 16år tror blir vel det.. Så kunne vel egentlig vært med på mer, men fikk aldri med meg noen. Jeg swappet også mye en stund, 100 kontakter? Hva er det.. Hehe, hadde mange fler enn det.. På det meste hadde jeg 148stykker. Fikk jo 5-10 brev hver dag. Rakk liksom ikke så mye mer enn å skrive brev da nei. Og til noen av dem skrev jeg faktisk lange brev, og da mener jeg lange.. :)

C64 er konge, skal ikke selge den vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... da skal jeg jaggu meg finne frem all pappeskene med brevene fra den tiden og ser jeg finner noen fra toten. Hvis du hadde så mange kontakter så burde det dukke opp noe kjent her, hvis du ikke holdt på litt etter meg da. Var vel rundt 89-91 jeg var mest aktiv.

Brødboksen er ikke tilsalgs nei, hehe. Tar den frem en gang i blant for å spille litt vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... da skal jeg jaggu meg finne frem all pappeskene med brevene fra den tiden og ser jeg finner noen fra toten. Hvis du hadde så mange kontakter så burde det dukke opp noe kjent her, hvis du ikke holdt på litt etter meg da. Var vel rundt 89-91 jeg var mest aktiv.

Brødboksen er ikke tilsalgs nei, hehe. Tar den frem en gang i blant for å spille litt vettu.

Var nok litt senere jeg drev på, var vel fra 92-95/96/97 husker ikke helt.. Så da spørs det nok gitt.. Men har alle brevene jeg har fått ejg også.. Jaggu har det blitt endel ja.

Du må jo selge den til meg.. Vil ha... Vil hhaaaa.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...