Turbotrille Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Er det noen som vet hvilke utvekslinger det er på disse to bilene, evt. hvor jeg kan finne ut av det??? Jeg har en 525tds uten sperre, på koed.dk så selger de 2 stk differ med sperre til M5, har lurt på å kjøpe en av dem, men skal ha litt lavere utveksling enn jeg har nå, så derfor spør jeg dere.. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Hvis du bruker det giret med 1:1 utveksling (som vanligvis er 4.) og deretter på en eller annen måte får målt hvor mange omdreininger driv hjulet ditt går på så finner du ut utvekslingen.. Bare deler antall omdreininger på motoren med antall omdreininger på hjulet.. Tror ikke dette er den enkleste måten men det er da gjennomførbart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Her har du hvertfall M5en sin... 3.91:1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel C. Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Og her er din: 2,64 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Og da kan kanskje jeg være behjelpelig med å tilby deg en differensial med 3.15 utv. MED sperre Km. stand. 115K. MEGET bra tilstand (både innvendig og utvendig ) Du kan jo ta kontakt om det er interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet November 11, 2005 Forfatter Share Skrevet November 11, 2005 Og da kan kanskje jeg være behjelpelig med å tilby deg en differensial med 3.15 utv. MED sperre Km. stand. 115K. MEGET bra tilstand (både innvendig og utvendig ) Du kan jo ta kontakt om det er interessant. Dette høres jo veldig interresant ut.. Hvilken pris snakker vi om her, og hvilken bil kommer denne fra da? Litt vanskelig å få en 1:1 utveksling på min bil, da jeg har automat, men nå er jo ikke det så veldig viktig, da jeg har fått svar på utvekslingen i min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Jeg har vel annonsert den til 3500,- her tidligere tror jeg... Ring meg eller send meg en mail om du er interessert du henkriber@hotmail.com 928 99 650 Henrik Bergmann Holder til i Ålesund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet November 11, 2005 Forfatter Share Skrevet November 11, 2005 OK, da blir det omtrent samme pris på den du har og en fra M5 fra Koed i Danmark.. Er det noen som i farten vil anbefale noen av disse diffene? Jeg endrer da fra 2.64:1 til 3.15:1 eller 3.91:1, hva som vil gi best respons? Er ikke ute etter noe toppfart, for det er ikke akkurat noen høyhastighetsbil jeg vil ha, bare en mer litt mer trykk når jeg gir gass, og da med begge disse vil jeg jo få en lettere utveksling, men blir M% utvekslingen for lett??? Den skal altså på en 525tds med største chipen fra trimchip.com og automat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Utfra det jeg kan finne ut er utvekslingen på kassen din som følger: 1. 3.67 2. 2.00 3. 1.41 4. 1.00 5. 0.74 Jeg er hverken sikker på dekkdimensjon eller hva som er max turtall på motoren din, men legger til grunn at du kjører på org. alt. dimensjon som er 225/60-15. I tillegg setter jeg max RPM til 5000. Med 2.64 diff er hastighetene i hvert gir: 1. 63.29 2. 116.14 3. 164.74 4. 232.28 5. 313.90 (VELDIG TEORETISK ) 3.15: 1. 53.046 2. 97.33 3. 138.07 4. 194.67 5. 263.08 (NEPPE...) 3.91: 1. 42.73 2. 78.41 3. 111.23 4. 156.83 5. 211.94 (SIKKERT MULIG... ) Utfra det JEG kan se (og jeg skal prøve å være objektiv nå...) synes jeg at 3.15 utvekslingen er den beste. Med 3.91 vil du aldri ha mulighet til å utnytte dreiemomentet i motoren og den vil bare gire konstant. Med 3.15 vil du havne på nesten 100km/t i 2. gir, og det er ofte en grei pekepinn på en hurtigst mulig sprint. Hver gang jeg bygger bil passer jeg på å få 2. gir til å slutte på rundt 100km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Er det ikke forskjell på utvekslingen i diffen på Manuell kontra automat? Noen som vet hvilken utveksling en 91 535ia har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Er det ikke forskjell på utvekslingen i diffen på Manuell kontra automat? Noen som vet hvilken utveksling en 91 535ia har? Innbiller meg å huske at det er 3,07:1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Her har du hvertfall M5en sin... 3.91:1 Tja... Opp til 94, og 3,23:1 etter det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Er det ikke forskjell på utvekslingen i diffen på Manuell kontra automat? Noen som vet hvilken utveksling en 91 535ia har? Innbiller meg å huske at det er 3,07:1 De har blitt levert med 3.64, 3.91 og 4.27 i følge ETK. Manuell har i følge ETK blitt levert med 3.45 og 3.64. Men når man sjekker rundt virker det som om 3.91 er standard på automat og 3.64 er standard på manuell. Driver og researcher det der for å få tak i diffbrems til min, og har jo enda ikke bestemt meg for manuell eller automat, så derfor sjekker jeg ut begge muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Se der ja, sjekka opp eg og nå. 4,27 er nok bare for japan da. Men eg bare blingsa litt, 3,07:1 var jo på 635en min, det var "sperra" som gjekk overens, ikkje utvekslinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Okay. Men har ikke 635 og 535 samme gearkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå