Gå til innhold

Automatgear problemer, trenger eksperthjelp


nokiaas
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1992 525IA, den er laget 09/1991, det er M50 motor.

Problemet: Giring fra 2. til 3. gir og ved kick-down fra 3. til 2. gir så girer den veldig hardt, og går i TRANSPROGRAM.

Jeg har hatt ett innlegg før ang dette, da ble jeg ikke så klok, men etter lang leting så fant jeg en brukt girkasse til en grei pris.

Problemet er bare det at problemet forsvant ikke. Det er selvfølgelig ny olje + oljesil osv.

Jeg har også byttet styringsboks uten hjelp, jeg prøvde da og bytte styringsboks til motoren også, uten hell. I dag har jeg målt meg frem til at det elektriske fra girkassa til styringsboksen er i orden. Alle solenoider og turbinsensorer + temp føler i kassa er i orden. (Elektrisk)

Jeg har også renset alle kontaktene og klemt litt forsiktig slik at det skal bli bedre kontakt.

Jeg har også byttet bryteren som girspaken beveger.

Siden symptomene er identisk med den gamle kassa så misstenker jeg at det må være noe annet ;-) Jeg at det er noen styringssignaler fra DME modulen, men vet ikke hvilke det er.

Så nå håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med råd om hva jeg kan sjekke selv.

Jeg tør ikke sette bilen inn på verksted for da ryker vel høvdingene raskere en jeg rekker å telle de.

Jeg har hatt 4 forskjellige apparater for å sjekke feilkoder, de sier alle sammen kode 100, som vist nok er en generell feilkode for turtall inn/ut forskjell. På BMW sitt verksted mener jeg det var feilkode 1000, de har litt annerledes apparat.

Råd er sterkt ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...