Patrick B Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Hei! Har montert stereo i bilen, og har lånt en kompis sine 2 Rockford Power stage 1 subwoofere!!! pluss en MA Audio monoblokk. Den er vekl kanskje litt litn men det funker. Nå har det seg slik at når jeg spiller høyt så blinker det i lysene på bilen. Er det for dårlig batteri eller dynamo? De subwooferne er jo noe av de kraftigere fra RF men, vil ikke tro at dynamoen er for litn, vet ikke amperestyrken på den, og står ikke noe på den heller. Men va er mest sannsylig? Batteri eller dynamo? mvh Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Hei!Har montert stereo i bilen, og har lånt en kompis sine 2 Rockford Power stage 1 subwoofere!!! pluss en MA Audio monoblokk. Den er vekl kanskje litt litn men det funker. Nå har det seg slik at når jeg spiller høyt så blinker det i lysene på bilen. Er det for dårlig batteri eller dynamo? De subwooferne er jo noe av de kraftigere fra RF men, vil ikke tro at dynamoen er for litn, vet ikke amperestyrken på den, og står ikke noe på den heller. Men va er mest sannsylig? Batteri eller dynamo? mvh Patrick B Ja, takk begge deler. Vet du hvor høy volt du har når du spiller? Bytt ting i denne rekkefølgen. *kraftigere ledninger. *børster på dynamo (150kr ca) *batteri *kondensator funker ikke noe av dette er det nok greit å bytte dynamo og få en med ordentlig lade regulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 12, 2005 Forfatter Share Skrevet November 12, 2005 joda, men skal ikke ha så stort, regner med dette ikke vil skje med mindre anlegg en detta? skal bare ha en 12" jbl og JBL forsteker maks strømtrekk på forstekern er 78A rengner med dettte går fint..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 joda, men skal ikke ha så stort, regner med dette ikke vil skje med mindre anlegg en detta? skal bare ha en 12" jbl og JBL forsteker maks strømtrekk på forstekern er 78A rengner med dettte går fint..? Er vel egentlig umulig å regne seg ut til. Du får bare prøve og håpe på det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 12, 2005 Forfatter Share Skrevet November 12, 2005 Ja! Er irriternde! At lysene blinker. Da tar jeg ut anlegget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Ja! Er irriternde! At lysene blinker. Da tar jeg ut anlegget! Blinker vel bare når du guffer på litt vel?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 12, 2005 Forfatter Share Skrevet November 12, 2005 jau Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Du må sette inn ein kondenstator 1farad burde holde. Grunnen til at lys blinker er at blyakkumolator batterier (vanlige bilbatteri) ikke klarer å sende ut nok strøm fort nok. Det gjør en kondensator da den bygger på ett helt annet prinsipp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Lysene mine blinker når jeg guffer på litt også.. men gjør da ikke noe:) og anlegget slokner helt ut når jeg spiller for høyt, spesielt sanger med mye bass..regner med at det enkelt å greit er batteriet som ikke klarer å levere nok strøm? må vel til med kondensator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Jeg er ikke i tvil ett sekund, plasser en 1 farads kondnsator nærme forsterkeren. Dersom du har ett meget stor forsterker må du kansje ty til en større kondensator, men en på 1 farad vil nok holde. Litt fakta: dersom motstanden for batteriet blir for lav (anlegget yter stor effekt), vil batteriet senke spenniga for å kunne opprettholde ohm's lov p=u*i. p=effekt, U= spennig I=strøm. Har sittet på i en bil der bilen plutselig daua fordi spenningsfallet ble plutselig så stort at alt av relèr datt ut. (meget ubehaglig, da servostyringa og bremsekraftfosrsterkeren også uteble) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå