Gå til innhold

sperre/brems diff på e30- 325/m3


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

det jeg lurere på er følgende

hvem differ/diffklokker passer på:

e30 325 understell

e30 m3 understell

e36 m3 understell

det som jeg lurer på er hva som passer på disse understellene. må minimum være 25% sperre/brems men helst over 50% da bilen skal brukes aktift på bane osv og minimalt på veien. så komfort osv er ikke noe must.

jeg skal bygge en fulblodt bane bil så skal hente frem den info'n jeg trenger, så tar imot alt som passer av diffklokker osv som passer på akslingene. da jeg ikke har noe imot å bytte inmat, eller å kjøpe noe røffere noe som qaif differ osv. dette er jo tross alt et langtids prosjekt,

men hvis noen har noe vettu infor å komme med så tar jeg imot all den info jeg kan for å får bilen mest mulig 100% perfekt. penger er ikke noe prob da jeg gjerne venter noen månder for å spare opp til det som trengs.

så kom med konkret info og helst ikke noe skvip. dere som har bmw nere sjela. vill få betalt tilbake i form av en nydelig bil å beundre på treff osv når den blir ferdig, å stå å se på bilen å tenke at denne bilen har jeg hjelpet med å få så strøken...

og vill bli dakaler med stor takk til all hjelp fra folka på bimers.no på den når den er ferdig, til ære for alle som her hjelpet til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 diffen passer på den...

Den "store" diffen som sitter på enkelte 325i og alle M3ene bør du ha.

Du bør også sette på difflokket som ///MCoupen har. Det lokket gir bedre kjøling på diffen. Koster 1500kr.

BMW leverte ikke mere enn 25% sperrevirkning på diffbremsen orginalt.

M3 ifra BMW ble kun levert med 3.25:1 og 3.15:1 utveksling på diffen orginalt. Alpina leverte M3 med 2.93:1 utveksling.

BMW leverte kun lamelldiffer. Kun IXen som kom med viskosediff, men den egner seg ikke så bra på bame som en lamelldiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...