Gå til innhold

E46 og CD Skifter *argh*

Share

Anbefalte innlegg

Hepp. Holder på å montere CD skifter i en 2000mod E46 320D. Bilen har orginalt radio,kasset og den lille naviskjermen på frontpanelet. Ettersom den har navi blir det uaktuelt å bytte spiller men jeg tenkte en CD skifter ville gjøre susen. Har nå prøvd med flere nye skiftere og flere adapterer uten hell. Sangene komer opp på displayet på frontpanelet men når jeg trykker "play" så vil liksom ikke CD'n starte. Noen som har vært borti dette problemet?

Tips og triks?

Regner med det ordner seg hvis jeg kjøper en orgianl BMW Cd skifter men disse koster jo nesten 6k :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Stjørdal og har E46 2000 320 DAT med skifter. Men skifteren rapporterer bare "No Disc" når jeg prøver å spille noe; men siden det er ulikt den responsen du får med din skifter kan du gjerne komme å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Men mulig det går an å kjøre ned til Strandveien Auto (som du har så go erfaring med) og få prøvd en skifter der. Er jo bare å plugge den i for å se om det funker. Noe jeg egentlig er sikker på at den gjør da.

Skal tenke litt på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1998 med radio/kassett/bitteliten monochrom navi og original BMW (Pioneer) CD-skifter. Nå er ikke min skifter til salgs, men prøve den kan du jo. Imidlertid er jeg ikke så ofte i Trondheim eller på Melhus da, men det spørs hvor mye det haster, kan jo alltids legge en tur i den retningen en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skifteren min er vel egentlig til salgs, hadde ikke tenkt å selge den riktig enda, men siden du trenger så...

Den er orginal til 2003 E46.

Send evt tilbud på PM.

Sikkert lite brukt siden bilen kom fra Tyskland i sommer, og forrige eier sikkert bare spilte kassett :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av to kassetter jeg tok med inn i bilen for å teste spilleren jeg monterte i bilen jeg hadde 1995-96, så har jeg ikke spilt kassett siden jeg heller. :)

Finn fram en discman, og kjøp deg en slik overgang til kassett på hodetlfutgangen! :lol:

Jeg skal gi lyd ifra meg. Kan hende jeg kjører en tur via Hølonda en dag bare for å teste vinterføret nå som snøen har kommet også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skifteren min er vel egentlig til salgs, hadde ikke tenkt å selge den riktig enda, men siden du trenger så...

Den er orginal til 2003 E46.

Send evt tilbud på PM.

Sikkert lite brukt siden bilen kom fra Tyskland i sommer, og forrige eier sikkert bare spilte kassett :oops:

Du har PM

Finn fram en discman, og kjøp deg en slik overgang til kassett på hodetlfutgangen! :lol:

HAHA! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget sannsynlig at jeg er i Trondheim stort sett hele dagen i morgen og om fruen tillater det kan det jo være jeg tar beemer'n (det er jo konebilen) - men det spørs jo veldig om hun tar til takke med å kjøre Volvo'n da...

Jeg har en 1998 med radio/kassett/bitteliten monochrom navi og original BMW (Pioneer) CD-skifter.

Trodde det var Alpine som laget orginal BMW stereo til E46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har du mp3 spiller eller kan spille mp3 på mobilen kjøper du en overgang signal til radiosignal. det gjorde jeg, kjøpte en på ebay. så nå kommer min musikk ut på 106,7 mhz. problemet er at de som kjørere nært meg også får det inn. men det er jo deres problem, og ikke mitt... det er vel en radio transmitter, plugger den i sigarett tenneren, så den slipper batterier... spørsmål, ta kontakt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....iPod og Icelink adapter til orginalanlegget. dette adapteret brukar inngangen til CDveksler....så då har du ikkje plass til vekslaren like vell!! ;)

Har ståande CDvekslar i min som neten ikkje er brukt..og no utkopla.

Ipod gir deg og tittel og artist i displayet på BMW anlgget ditt og du betjenar iPod frå rattet (dersom du har MF ratt) eller på anlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Hvor får du kjøpt denne ipod og icelink overgangen til orginal anlegget?

Når eg da har stereo styring på rattet så vil eg og kunne styre ipoden vha den?

Har en 320d touring 2001 med buisiness anlegg tror eg det heter, noen som vet hvilke størrelser det er på de forskjellige høytalerene i denne? Tenkte å bytte ut de orginale høytalerene bare med noen med litt mer futt i, for å slippe å bytte den orginale spilleren. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...