bmwdude_1 Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Hadde inn 525tds til fattern som var VELDIG tungstarta...De "fant" feilen og det va ei dyse som ikke var tett...De garanterte at dette var feilen...Dysa ble bytta men den blir ikke noe bedre....(Verksted som bytta og gjorde all jobb) Hva har jeg som kunde krav på da?? Kan jeg sette den inn på verksted å kreve at de finner feilen og reparer det gratis...?? Noen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Du kan nok ikke kreve at de feilsøker og utbedrer gratis. Men du kan jo kreve at de refunderer de utleggene du har hatt med den jobben du gjorde, ut i fra det du sier at de garanterte at dette var feilen. Så kan du jo velge om du vil bruke de til videre feilsøking og utbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Ring forbrukerrådet og spør. Tror de sitter på mye kunnskap om hva du har krav på o.l Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Altså, hvorfor skal du prøve deg på å utnytte deg av systemet? En dyse som lekker må du jo ha rettet opp i uansett om det var feilen eller ikke. Du har jo fått rettet opp i en feil som var der og som hadde kommet til å skape problemer for deg før eller senere. Altså, du kommer ikke til å komme noen vei med din klage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 er enig med Dolk her. Men de burde jo finne den virkelige feilen også da. Tipper problemet ligger i glødeplugger, matepumpe i tank eller aller verst dieselpumpen. Matepumpen var årsaken til at tds'n min var tregstartet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Mitt svar er basert på det faktum at feilen ikke ble borte, deet var altså ikke feil på denne dysen. Hvis det er riktig så mener jeg at han burde få tilbake det han betalte for denne jobben. Det kan selfølgelig være at denne dysen var feil på, men at det er flere ting sammen som gjør at det fremdeles ikke er i orden. Da har jo verkstedet uansett ikke gjort god nok job, for da ville jo en prøvetyr avdekket at det ikke er i orden, så kunne kunden valgt å betale for videre feilsøking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Mitt svar er basert på det faktum at feilen ikke ble borte, deet var altså ikke feil på denne dysen.Hvis det er riktig så mener jeg at han burde få tilbake det han betalte for denne jobben. Det kan selfølgelig være at denne dysen var feil på, men at det er flere ting sammen som gjør at det fremdeles ikke er i orden. Da har jo verkstedet uansett ikke gjort god nok job, for da ville jo en prøvetyr avdekket at det ikke er i orden, så kunne kunden valgt å betale for videre feilsøking. Jeg ser det ikke som umulig at det var feil på dysen. Men at de garanterte at det var det som gjor at bilen var tungstarta var en grov miss. Men som Dolk sier, du måtte uansett ha bytta den dysen etterhvert, så her ser jeg ikke problemet. Gi verkstedet en ny sjangse, og hør om dere kan bli enige om noe. Ikke alltid det lønner seg å sette seg på bakbeina med en gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Mitt svar er basert på det faktum at feilen ikke ble borte, deet var altså ikke feil på denne dysen.Hvis det er riktig så mener jeg at han burde få tilbake det han betalte for denne jobben. Det kan selfølgelig være at denne dysen var feil på, men at det er flere ting sammen som gjør at det fremdeles ikke er i orden. Da har jo verkstedet uansett ikke gjort god nok job, for da ville jo en prøvetyr avdekket at det ikke er i orden, så kunne kunden valgt å betale for videre feilsøking. Det er klart dysen kan ha vært årsaken til problemet, desverre ikke hele årsaken. Var ikke feil av verkstedet å reparere dysen da. Men de burde ikke garantert at dysen var feilen, det var litt sløkket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå