Reaktor Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Hei. Skal innstalere defa alarm i bilen. Det jeg lurer på er tips om hvor jeg skal begynne å lete etter ledningene/releet til sentrallåsen. Har ikke begynt å lete enda, så hadde vært greit å ha en plass å gå ut fra. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 veit ikke med plassering av komponentene, men selve defa boksen ligger somregel (på E36) ved venstre kneêt til førern, altsa i dashen din. husk at lodding av koblinger er det beste, da slipper du dårlig kontakt i senere tid, DEFA blir bare FG-godkjent ved lodding, kabelsko skal helst ikke brukes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Defa-alarmer blir vel faktisk ikke godkjent i det hele tatt lenger dersom man ikke bruker godkjent installatør til jobben.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 det er godt mulig gunnar! en av de grunnene er at (noen) verksteder lodder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reaktor Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 Har snakket med defa, så jeg kan instalere den selv. Men må godkjennes av godkjent innstalatør i ettertid. Ingen som vet hvor jeg skal begynne å titte etter sentrallås rele'et? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Det er vel ingen som spør hvem som har montert alarmen? Forsikringsselskapene spør jo bare om man har godkjent alarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Jeg har bare alarmer som jeg har montert selv, har sagt til forsikringsselskapet at "nå har jeg montert FG godkjent alarm, type XXX" ikke noe problem det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reaktor Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 Men ingen som vet hvor sentrallås rele'et ligger gjemt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Ring til Bilutstyr i Arendal (CD Cardic) de har alltid vært behjelpelig med å sende over tegniger på mine biler som jeg har montert i selv. http://www.gulesider.no/gsi/search.do?f ... yr+arendal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Men ingen som vet hvor sentrallås rele'et ligger gjemt? Mener det skal ligge bak hanskerommet, men du trenger også noen skilledioder på sentrallåsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BEMWE Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 ledningene til sentrallåsen ligger på høyre eller venstre sparkepanel. de må kuttes og kobles inn på 4 ledninger på alarmen, blå og hvit tror jeg de var. det er to styreenheter så du kan sikkert velge om du vil ta den på passasjer eller den på fører siden.. til høyre inni der kommer ledningene til dørbryterene, tynne og 4 stk eller 3. gir et svakt signal når døren er lukket. du må kjøpe en diodeskiller fra defa og koble inn alle på den og en ledning fra den til alarmen. blinklys,tenning,strøm,finner du på en dings som er klipset fast til rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå