mEhE Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 prøvde å få et lite lån i sparebank1,men er jo håpløst.. bilen måtte være nyere en 12 år,og de mente på at det var en norsk lov som sier det? hva? har langt over 35%egenkapital å skulle ikke låne mer en 75 tusen til sammen. har til og med hatt lån der før.å altid betalt til tide..faktisk betalt ned lånet på litt over et år.. men 95mod til 75tusen skal mye til å finne... kansje det hjelper å gå til neste bank? eller er det faktisk en lov som sier at bilen skal være nyere en 12år vis jeg skal ha lån me pant i bilen.. synes bare det blir litt for dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 vel, har aldri hørt om den loven. Men nedbetalingsperioden skal gå i samsvar med bilens tap i verdi. Grunnen til at ikke bilen kan være mer en 12 år gammel er at hvis banken må ta bilen fra deg, skal de kunne selge den selv uten å gå i for mye tap. Du bør heller skaffe sikkerhet i lånet hvis du skal ha en bil under 100000 kr mange banker har en regel som sir at bilens alder + låneperioden ikke skal være over 12år (usikker på nøyaktige tall) men stortsett alle bankene har denne ordningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Dette synes jeg hører ut som bullshit fra banken Bytt bank De vil tydeligvis ikke ha deg som kunde Du kan jo også prøve med en annen saksbehandler i banken din. Det kan hende at han/hun du snakket med hadde en dårlig dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 14, 2005 Forfatter Share Skrevet November 14, 2005 ser dårlig ut derimot... ingen annen måte å fått lurt til seg et lån ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Prøv i andre banker. Tror det er stor forskjell fra bank til bank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Prøv www.elcon.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivlund Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Du kan også prøve med http://www.financiering.no/financiering/ Her har jeg hatt bil lån i flere år, virker ikke som det er noe stort prob og få bil lån her. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Lånet er jo ikke stort, du kan ikke få pant i bolig, eller foreldre sin bolig da, det vil jo også gi mye lavere rente. Men det er jo litt kipt å være avhengig av andre for så små summer da. Jeg har god erfaring med www.dnbfinans.no de ga meg lavere rente på lån til 150.000,- en min hovedbank kunne. Der hadde jeg tilogmed boliglån fra før av, å har aldri vært for sent ute med betaling eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 14, 2005 Forfatter Share Skrevet November 14, 2005 har sendt inn søknad til elcon,for håpe de er mer villige... men mulig det har noe si med alder også? har jo fast jobb(lærling) ,så er ikke der det ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 vært borte i det samme problemet.. mange banker som opererer med detta.. Banken jeg var i mente den var for gammel til å bruke som pant i lånet. Men skiftet konsulent i banken og da gikk det greit.. mye rart aldri hørt om loven før, tror neppe den eksisterer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Er da ikkje noe problem å få lån i banken vel?? Da eg var lærling og skulle impulshandle bil, ringte eg bort i lunsjen og spurte om eg kunne handle meg bil, hentet pengene etter jobb og var inne en uke eller to senere og ordnet papirene. Fikk da 85K i "kreditt" frem til eg var inne igjen og gjorde det om til lån. Men det kan jo hende at eg sa at foreldrene mine skulle kausjonere da. Men det må du da få de til å gjøre. Sparer en god del på det kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 14, 2005 Forfatter Share Skrevet November 14, 2005 da fikk jeg svar fra elcon: "nei":-( eller kunne få lån til bilen vis jeg kunne betale den ned på 1 år.. men det har jeg ikke rå til.. men fikk da ivertfall raskt svar! edit: foreldrene mine kausjonerte på mitt forrige lån,men vil helst klare meg uten.. men er jo eldre biler som ligger på 200k og kansje mer,umulig å få lån til slike biler?er jo også vetranbiler til kansje 500k? loven der kan jo ikje helt stemme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 hmm.. hadde nok gått for kausjonist.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 prøvde å få et lite lån i sparebank1,men er jo håpløst..bilen måtte være nyere en 12 år,og de mente på at det var en norsk lov som sier det? hva? Denne loven stemmer faktisk. I DnbNor er grensen på 10 år om du vil ha pant i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Tingen er at: Mange banker (tiden varierer fra bank til bank) har det slik at: Lån + bilens alder ikke kan overskride et visst antall år. Siden de sa 12år til deg, så høres det ut som du har spurt om nedbetaling over 3år. EDIT: Våre lån med pant i bil har 5 år som maksimal nedbetalingstid og bilens alder + nedbetalingstid kan ikke være mer enn 10 år til sammen. (http://www.kongsberg.sparebank1.no/weblink/felles/wlProdukter.nsf/produkter/NPU2322328kbg?OpenDocument&mid=privat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå