Siv Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 E30 er tingen om man blir 100 år også! Min favoritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 For meg er E30 en stor del av min personlige historie (foreldrene mine hadde til sammen 8 E30er - en 318i, en 320i, fire 325i M-Tech, to 325i Touring). Jeg har rett og slett vokst opp med disse bilene. Utallige turer på kryss og tvers i Europa. Har tilbrakt mange timer bak rattet i dem i innkjørselen - bare drømt om den dagen jeg fikk lappen Jeg tror jeg ALLTID må ha minst èn E30. Så mye penger og tid som jeg har brukt på min E30 så kunne jeg sikkert ha kjøpt noe mye nyere og "flottere". Men jeg bryr meg ikke om slikt. E30 FOREVER! For å bruke et fjortiss utsagn Dessuten liker jeg best pre facelift modellene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 min første bil var en e30, og den har jeg enda. Var på nippet til å selge den men har ombestemt meg. Nå skal den brukes. Nye foringer, vinterdekk, sandblåsing og tektyl så blir det en knall vinterbil. diffbrems også. e36'ene kommer nok til å bli byttet ut med e46/e90 etterhvertsom årene går men e30en kommer jeg nok til å beholde i mange år fremover. Jeg er bare 21 foreløpig men regner med det forverrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Eg skulle ALDRI ha BMW da eg fylte atten. Men tre dager etter lappen var ervervet ble bruken av foreldrebilene KRAFTIG innskrenket etter det var kjørt tom nesten to tanker på tre dager. Da gikk faen i meg og eg ringte på "alle" biler i den prisklassen eg hadde råd til. Siden eg ikkje hadde bil selv, kom eg meg ikkje avgårde for å få kikket på de. Men han som hadde en 84 318i eg ringte på, hadde tatt den i innbytte og likte så godt å kjøre den at han kunne komme de tre milene ut til meg og vise den han. Testet den en liten tur og både eg og bilen var solgt. Prøvde med i etterkant på å kjøpe en "nyere og bedre" (trodde eg) bil, 92 Mazda 626 2.5V6. Men fikk aldri samme følelsen i den. Da eg så en fin E30, som i tilegg var diesel (med tanke på pendling til læreplassen i Årdal) var eg solgt..... Etter mye frem og tilbake ble denne min til slutt. ALDRI vært mer fornøyd enn da eg kunne sette meg inn i en E30 igjen. Den følelsen har eg til gode å matche enda. Ikke en gang M3'en vekte den samme følelsen, siden eg da allerede hadde en E30. Skal alltid ha en E30. Har vært velsignet med å kunne ha en bruksbil utenom i to år, og det gjør E30 følelsen enda bedre. Klassiske linjer, herlig kjørefølelse og uendlige muligheter til å kunne få en bil etter egne ønsker er noen av de uendelige positive trekkene ved denne årsmodellen. Kunne tenkt meg en strøken 325 av gamle typen med kromfangere med kun 15 MIM eller BBS felger eller en komplett M-TechII av nye typen. Touring med grisesenk er og inne på ønskelisten....... Sånn kunne eg fortsatt i evigheter, men velger å gi meg i tide..... (med innlegget altså, ikkje interessen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 e30 er helt klart bilen som får meg til og kjøre harest... men for gammel blir jeg aldri. d er en sinnsykt sportslig bil synest jeg og jeg elsker dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet November 16, 2005 Forfatter Share Skrevet November 16, 2005 E30 er ihvertfall et artig leketøy. Hadde engang en 320 som var bygd opp med 325 motor, chip, 320 girkasse og diff fra M3. Den var bare helt rå å kjøre, det var breit i alle svinger å rundkjøringer som var, husker jeg Må vel bygge noe lignende snart igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Stor trives i e30 jeg... blir jo styling (sansynlig m-tech2) å felger til vårs så.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå