jødahl Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Tanken med å putte inn en 325 motor i min 318is er under vurdering Derfor lurer jeg på hvordan jeg må gå frem for at ALT skal stemme, slik at jeg får denne godkjent? Da tenker jeg på hva må vises til biltilsynet for at dette skal bli godkjent? Også, hvordan er forsikringen for dette med godkjent motor? Er slik at det står nederst i vognkortet regner jeg med? Å forsikringen gjelder fortsatt, selv med større motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Spør Biltilsynet og Forsikringsselskapet dit. Der for du muligens svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Tanken med å putte inn en 325 motor i min 318is er under vurdering Derfor lurer jeg på hvordan jeg må gå frem for at ALT skal stemme, slik at jeg får denne godkjent?Da tenker jeg på hva må vises til biltilsynet for at dette skal bli godkjent? Også, hvordan er forsikringen for dette med godkjent motor? Er slik at det står nederst i vognkortet regner jeg med? Å forsikringen gjelder fortsatt, selv med større motor? Det står oppført nederst på vognkortet ja... Bilen står som 318, men godkjent med 2,5L motor. Du må spesivisere at du har annen motor gjennom forsikringen regner jeg med.. Du kan jo ikke sette at du har 318, men heller ikke 325. Regner med de blir uenigheter der da, så du må sikkert si ifra at du har 2,5L i 318 bil så det blir skrevet opp i forsikringen. Ta kontakt med biltilsynet og hør ang godkjenning. Men du må vel bytte bremser foran ihvertfall vil jeg tro. Ikke at jeg vet men regner med det, om ikke bremsene på en 318 holder opp til såpass med hester da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 har du 318 is tror jeg det er de samme bremsene som sitter på 325.. er ikke sikker men!noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Er det forskjellig understell på 4- og 6-syl.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Faktisk lurt bitte litt på dette selv Jødahl. Her må du holde meg opdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet November 16, 2005 Forfatter Share Skrevet November 16, 2005 Ringte biltilsynet i dag, uten å få noe klokt svar! De ba meg ringe til BMW norge, mens de sa jeg måtte ringe biltilsynet. Men bilen er jo importert i 2000, så de planene er det vel bare å glemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 På E36 er det ikke likt understell på 318iS og 325i. Dette er et klassisk spørsmål man får faktasvar på inne på http://www.bmwccn.no. Nå vet jeg du har postet spørsmål om dette der, men det fremgår ikke av spørsmålet hva slags 3-serie du snakker om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 hm..er vel ikke riktig samme bremsene..husker ikke dimmen på skivene på 318is og 325/28..men har ikke 325 fire stempla caliprer? mot is`ens 2? men har du på 318IS class II så er det samme understell.. skal bygge min om til 328 i vinter så har sjekka det opp med BMW norge..heldigvis har jeg class II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 318is/320/325 har samme understell. 323/328 derimot har ventilerte skivebremser bak i tillegg. Om bilen er importert år 2000, blir det en del avgifter å betale ja. I både motorvolum, vekt, hk antall.. Eneste er vel å gi faen i å godkjenne da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Eneste er vel å gi faen i å godkjenne da.. For det er jo lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Eneste er vel å gi faen i å godkjenne da.. For det er jo lurt. Nei, egentlig ikke.. Men, det er vel opptil hvert individ å avgjøre selv? Om jeg skal turbokonvertere min BMW, så blir ikke godkjenning det første jeg gjør, akkurat.. Men, det er nå meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Er vel en grunn til at det står en sånn "hurra"post om en godkjent turbo bmw også. Dette er ene og alene biltilsynet sin skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet November 17, 2005 Forfatter Share Skrevet November 17, 2005 Det blir uaktuelt for meg å bytte motor når den er importert i 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå