bmwrasaren Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Jeg driver å bygger en E36 til rallycross og vurderer å skaffe meg en 2.3l M3 motor. Er det noe jeg bør se opp for, svake punkter osv. Og om jeg bare kan putte motoren rett oppi, eller om jeg må bygge om noe? Må jeg ha en spesiell type bensinpumpe? Alle sånne ting lurer jeg på. Er det noen som har en sånn motor som skal selgest forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 På S14B23 så er det en dyr fornøyelse og bytte reisterkjede og kjedestrammer. Sjekk om dette er gjort på den motoren du vil kjøpe. Ellers så har vel de fleste S14 motorene levd et hardt liv, men det betyr ikke at de er kjørt ihjel av den grunn. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GL1 Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Hvor dyrt er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Jeg har ingen formening om pris, men i lengden er det vesentlig billigere å bytte kjede og strammer enn å la det være... En vanlig oppgradering ifm. en slik jobb er å bruke strammer fra E36 M3 istedet. Husker ikke fordelene med å bruke den, men alle gjør det så det har helt sikkert noe for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Etter hva jeg har forstått så koster en slik jobb med deler ca 10000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Etter hva jeg har forstått så koster en slik jobb med deler ca 10000kr. Det var da en sinnsyk pris?? blir dyrt å ha m3 hvis det koster såpass... på min m10 koster vel denne jobben 500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Det dyreste med M-biler er hverken innkjøp eller forsikring, slik mange tror, men deler og skikkelig vedlikehold. Det er derfor en bør gå nøye gjennom en M-bil før kjøp, historikk er et must på disse bilene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Etter hva jeg har forstått så koster en slik jobb med deler ca 10000kr. Det var da en sinnsyk pris?? blir dyrt å ha m3 hvis det koster såpass... på min m10 koster vel denne jobben 500kr Men så har vel heller ikke du kjede på din M10 Forøvrig så er dette en jobb som man vanligvis ikke trenger å gjøre før 150Tkm. Da har man måttet skifte reim 4 ganger på M10, og det koster IKKE 500 på et verksted. Er vel deler for ca.6.000,- om man tar med alt. Strammeskinner,kjede, hjul og strammer + diverse o-ringer. Om man bestiller strammer til S14 i dag, så får man S50 strammeren om jeg ikke har hørt feil. Fjæren på den er MYE strammere, så man trenger ikke vente på oljetrykk for at kjedet skal bli stramt. Dermed slipper man den ekle oppstartraslingen som spesielt forekommer om bilen har vært parkert med snuten høyest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 M10 har vel kjede ! Det har de 5 M10 motorene jeg har. Den nyeste fra 09/86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå