Gå til innhold

turbo diskusjon(flytt denne Gunnar)


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Selger 6stk ferdig dekomprimerte stempel til m20b25 til turbokonvertering,ett splitter nytt og 5 brukte.

Det nye var litt tyngre en de andre så har derfor vektbalansert to stk som da må stå på samme slaglengde,dette er på ingen måte noe problem el noe å si.

Det er ca 8 i kompresjon etter beregninger.

2000kr el bud,kostet 1800 bare for det ene nye!

Dette er foresten 88- stempel/smidde

stempel1.jpg

stempel2.jpg

91870867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har planer om å bygge 325 turbo?

Syns det kommer opp 5 tråder vær dag om folk som har planene i orden.

det er vel mest bare prat i 99 prosent av tilfellene :)

Turbo er jo et luftslott som alle har en mening om. "Alle" vil og skal ha det nå, det er jo nærmest en farsott nå. Og 90% av de mener at det ikke er problem å bygge turbomotor for 10-15000 kr. For det er jo enkelt...

Men ingen snakker om eller kan noe om holdbarhet. Alle vil kjøre på orginale stempler, og helst ikke sette på en feitere toppakning engang...

Nei, skal en bygge turbo - så kjøp stemplene til propan her. Det er nå en god og billig start. 2000 kr for alle 6 stemplene er jo billigere en bare ett av stemplene til min motor.

Prat rundt dette er sinnsykt pop for tiden, får bøttevis med mail og PM i uka om folk som lurer på det ene og det andre. Helt greit det, bare morro - men ser ingen av de igjen med påbegynt motorprosjekt desverre.. Og en blir jo litt lei av å svare på masse mailer fra folk som skal bygge turbo en dag, kompressor neste - og heller vil selge bilen 3dje dag... Dette går jo litt ut over de fåååå som virkelig har planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,er drittlei selv av alla som skal bygge.

Er jo bare å sveise på en turbo og få noe luft inni motoren så er det jo 300hk og ikke kostet mer en 10-15000 som du sier.

Som sagt-feil igjen!

Penger og deler som holder er ett must skal du ha noe glede av det.

At grunnmotoren er 100% i orden før man prøver å konvertere er også en fordel-og hvis du lurer på det så koster ikke alt dette 12k.. du kan gange det ett par tre fire ganger..

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste prater om det og legger det på is når de innser at det ikke er billig.

jeg har ikke rå til turbo bygge enda,men synes det er kjekt å vite litt om det, å spør folk når det er noe jeg lurer på.. det letter jo jobben en del vis du en gang begynner å bygge..

er interessert i stemplene dine etter jul,vis du fortsatt har dem:-)

må jo nesten begynne å skrape sammen når jeg kommer over noe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende mye slikt pjatt ja. Kanskje dere gutta som har peiling og erfaring med det vil skrive en "The nybegynners guide til overladning"? ;-) Det hadde sikkert spart alle for en del mas og frustrasjon.

du er inne på noe smart her ja gunnar, jeg driver slev med et turbo bygg og har innsett hvor dyrt det er men har ikke gitt opp, bare beregnet noe tid exstra for å få motoren ferdig, da jeg regner med at toppen i seg slev som jeg driver på nå kommer til å koste rundt 20k for å få ferdig.

men en klistret tråd om hvor dyrt det er å bygge et sikkelig turbo bygg hadde kanskje ikke vært så dumt. sorry for ot på denne tråden men måtte nesten kometere et så bra forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla bra salgs trix du har ja, kjøp stempler av meg for 2k for å så skremme unna alle fra å begynne å bygge ved å fortelle dem hvor dyrt det er. hehe.

OK...

Det er (minst) 2 måter å bygge på (nå ser eg vekk fra de som KUN monterer turboen rett på...). Enten så går en for slike stempler som propan har her til 2 lapper (hjemmedreide, smidde) eller så går en for CP, JE, Wiesco eller lignende for doble prisen per stykk...

Å bygge turbo uten å dekompe med stempler, kaller jeg ikke å bygge turbomotor. det kaller jeg overlading med pustevansker... :wink:

Men synes det er rett av Propan her å si det som det er, der er dyrt å bygge turbo - Enkelt å greit.

Det er jo flere her inne så kan backe meg opp her utenom Propan - Spør Ola535 for eksempel, han er nok enig med meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare si at ER dyrt med seriøs turbomotor. Jeg betalte over 60000,- for SB-Racing sin biturbo motor. Dette gjorde jeg av den enkle grunn at det er mye billigere å kjøpe en komplett motor enn å bygge en selv...

Smidde JE-stempler, ARP-bolter, sveisa AMC-topp, 296 Enem kam, 2stk Garret GT28R dobble kulelager, 618 trykkplate og 4-puck lamell, alt av trykkrør, intercooler, Turbosmart Megasonic BOV, borret til 86mm, 2,8veiv moddet til M20 blokk, stödgördel og ARP-bolter til rammelager, 512cc dyser, PPF justerbar BTR, nytt innsug, DTA P8PRO ferdig mappet, komplett nydelig rustfritt 2X2,5" rustfritt helbøyd eksosanlegg.

Alt er ferdig tilpasset og bolt-on, ta fram kalkulatoren og begynn å legg sammen :roll: Blir styggelig fort 100k.. pluss maange timers tilpassings/monteringarbeid.

Men uansett så kan jeg si at stemplene til propan fungerer glimrende.

Jeg har en M20B25 turbo i tillegg til den som er nevnt over og der dreide jeg stemplene helt likt og det fungerte som bare det!

Her er et bilde av mine:

Picture1372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic her:

Hvilke mål er det på det feltet som er dreid ned? har en yrkes skole der jeg bor som kanskje kan gjøre det der for meg om jeg har målene de må dreie ned.. hadde vært kjekt å vite liksom..sikkert flere som lurer på det å kan jeg tenke meg..

OT:

Synd at det der salget kommer nå mens jeg sitter i fengsel...skulle gjerne kjøpt de av deg men kommer ikke ut før den 22desember..=\ så da må jeg få tak i andre stempler eller dreie ned mine egne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du blei kvitt dem da...var fin pris på de.... skulle kjøpt dem om jeg ikke hadde hatt turbo tralle.

du kan bygge på 2 måter som folk sier, jeg vil vel si det er enten

dyrt,

tenker da på at du bruker neddreide stempler, ekstra dyser, tillegssprut, brukt turbo - fin for slark. T3 som jeg har f.eks, muligens en annen toppakning, en brukt eller ikke så dyr IC, sveiser manifoil selv, eller får en GK mek eller en kompis til å gjøre det. regner da med noe under 100% effektøkning

Eller bygge veldig dyrt med mer hester

Smidde stempler fra JE f.eks, komplett datasprut fra f.eks haltech. Grenrør fra f.eks PPF komplett spesiallaget eksos, stor turbo (ny)

osv, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic her:

Hvilke mål er det på det feltet som er dreid ned? har en yrkes skole der jeg bor som kanskje kan gjøre det der for meg om jeg har målene de må dreie ned.. hadde vært kjekt å vite liksom..sikkert flere som lurer på det å kan jeg tenke meg..

OT:

Synd at det der salget kommer nå mens jeg sitter i fengsel...skulle gjerne kjøpt de av deg men kommer ikke ut før den 22desember..=\ så da må jeg få tak i andre stempler eller dreie ned mine egne..

Er det 8.8 eller 9.4(kat./ikke kat.)stempler du skal dreie?

På det blidet som jeg har lagt ut så har jeg dreid tvers over ca 1-1,5mm under "overgangen fra stempelside/stempeltopp"

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...