Gå til innhold

turbo diskusjon(flytt denne Gunnar)

propan
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er mitt byggesett foreløpig,og da håper jeg at den skal tåle 1bar ladetrykk.motoren er en M5(s38b36):

Stempel:Smidde mahle av den billige sorten fra Dalhems 3750.-

Råder:M30 1000.-

Topppakning:3lags stålpakning fra krb 2500.-

Topplokkbolter:ARP-bolter fra krb 2500.-

Datasprut:Haltech e6k med 3 dobble wastefire coiler ca17000.-brukt

Clutch:6puck sinter 2000.-

Ic:Ikke kjøpt enda,men regner med ca2000.-

Kjøling:Vifte volvo v70 450.- Radiator volvo850r 500.-

Kompressor:Eaton mp90 19000.-pluss reimhjul 850.-

Rådelager:Glyco racing fra motornord 1250.-

Borring av blokk 1800.-

Må kjøpe nye pakninger til hele motoren også regner med 1000.-

Dyser:Må vel fort regne med 1000.-pr stk(brukt)=6000.-

Sånn totalt rundt 60 laken,og da er det ennå mye smiing igjen.Vet heller ikke om dette holder,men håper da det tåler opp til 600hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic her:

Hvilke mål er det på det feltet som er dreid ned? har en yrkes skole der jeg bor som kanskje kan gjøre det der for meg om jeg har målene de må dreie ned.. hadde vært kjekt å vite liksom..sikkert flere som lurer på det å kan jeg tenke meg..

OT:

Synd at det der salget kommer nå mens jeg sitter i fengsel...skulle gjerne kjøpt de av deg men kommer ikke ut før den 22desember..=\ så da må jeg få tak i andre stempler eller dreie ned mine egne..

Er det 8.8 eller 9.4(kat./ikke kat.)stempler du skal dreie?

På det blidet som jeg har lagt ut så har jeg dreid tvers over ca 1-1,5mm under "overgangen fra stempelside/stempeltopp"

Stian

Nå har jeg en 89mod 325i (m/kat) og en 87mod 325i (uten kat) og jeg regner med at det blir den 87mod jeg skal bygge turbo i siden motoren er "ny" i den. hvilke kompressjon det er i den aner jeg faktisk ikke, men det er modellen som kom før faceliften. denne er laget 04/87 om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic her:

Hvilke mål er det på det feltet som er dreid ned? har en yrkes skole der jeg bor som kanskje kan gjøre det der for meg om jeg har målene de må dreie ned.. hadde vært kjekt å vite liksom..sikkert flere som lurer på det å kan jeg tenke meg..

OT:

Synd at det der salget kommer nå mens jeg sitter i fengsel...skulle gjerne kjøpt de av deg men kommer ikke ut før den 22desember..=\ så da må jeg få tak i andre stempler eller dreie ned mine egne..

Er det 8.8 eller 9.4(kat./ikke kat.)stempler du skal dreie?

På det blidet som jeg har lagt ut så har jeg dreid tvers over ca 1-1,5mm under "overgangen fra stempelside/stempeltopp"

Stian

Nå har jeg en 89mod 325i (m/kat) og en 87mod 325i (uten kat) og jeg regner med at det blir den 87mod jeg skal bygge turbo i siden motoren er "ny" i den. hvilke kompressjon det er i den aner jeg faktisk ikke, men det er modellen som kom før faceliften. denne er laget 04/87 om jeg ikke husker helt feil.

Jeg ville nok bygd turbo på den 89 motoren istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har turbo prosjekt selv.

for 2 uker siden fant jeg ut at bare bare slanger og rør koster 15 000.-

Så jeg tar 1 og 1. Man skal adri gi opp bilen. Det blir som å drepe sjæla di :lol:

Ble litt rørt av denne tråden :oops:

så jeg må legge ut en tråd med prosjektet mitt når jeg kommer hjem.

m/ masse bilder :wink:

Patrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere her inne så kan backe meg opp her utenom Propan - Spør Ola535 for eksempel, han er nok enig med meg her.

Jeg er også helt nig med deg Pedi, for jeg har prøvd begge deler!

Første motoren var en m10 1,8 med adapterfrenrør og en sliten t3 og neddreide stempler. dette fungerte ok med 0,9 bar! men det gikk aldri bra.

Andre motoren var også m10, men da med innmat fra litt diverse 02`er, Haltch tilleggssprut, stålforsterka toppakning, tenningsforskyver og 1,2 bar. Dette fungerte endel bedre, men aldri så mye at jeg var fornøyd!

Derfor holder jeg på, for tredje gang med m10 blokk!

Nå blir det smidde stempler, borring, pianotråd, balansering av bunndelen splitter ny turbo, datasprut og alt nytt! dette blir en dyr m10 motor, men vi regner at ved 1,7bar skal vi ha motoreffekt på ca 400hk.

Tror ikke dette er håpløst, men vet at alt jeg tjener framover går til denne bilen... hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...