Gå til innhold

Dahlbeck sin golf smelt?

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

syns nå flere skriver mye forskjellig specs her da..

Ja? Det har naturligvis å gjøre med at bilen har hatt flere forskjellige motorer, samt at noen av tallene kanskje bare er rykter som har "florert" rundt...

ja og at noen mener polo'n drar framhjula.. noen mener på bakhjula.. noen mener det er 4wd..

Tror du den trekker bak?

pic2.jpg

Eller framme?

pic11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ka f.... er poenget med og bruke så mye penger ¨på trimming av en fwd. det er jo helt bortkastet, mellom 200 og 250 er maks du kan ha ang veg grep osv.. alt over blir bare julspinn

Top Gear testet en Alfa Romeo 145 med 328 hester og FWD.

Var visst ikke så lett å kontrollere men den raskere enn E46 M3 på banetesten.

Og Golfen er ikke en R32. Den er jo bygget helt fra grunnen av. Er vel ikke en eneste Golf del igjen på den.

At han sette VW og Audi merke på bilene han bygger må jo kun være for å promotere for å selge tuning deler og trimchipper. Er ikke mye Audi eller VW på de bilene. Kunne likså hatt sitt eget bilmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han sette VW og Audi merke på bilene han bygger må jo kun være for å promotere for å selge tuning deler og trimchipper. Er ikke mye Audi eller VW på de bilene. Kunne likså hatt sitt eget bilmerke.

Motoren er jo ein 5syl Audimotor. Karroseriet er VW. Så litt deler er det igjen fra VAG konsernet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men karosseriener så kraftig modifiserte at han kunne likeså laget sitt eget fra grunnen av. Er det ikke midtmotor også i den Golfen?

Og rørramme og karbonfiber plater.. da er det ikke mye igjen egentlig.

Du ser jo det med det første at det er ein GOLF da. Litt modifisert er det jo, men det må ein rekna med på ein versting bil. Torpedoveggen er sikker flytta litt for å få bedre vektfordeling, men eg kan ikkje kalla det midtmotor.

Rørramma er for å vere der under eventuelle kræsj/velt. Karbonfiber platene er jo for å lette bilen. Eg hadde og brukt ramme og karbon om eg skulle ha bygt ein slik verstingbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som huska feil.. var og så på bildene nå og ser det ikke er midtmotor nei...

men når du leser de planene om den nye bilen som er bygd på A4 så står det jo rørramme... med rørramme da mener jeg at det kun er rør og bare plater utenpå rørene.. da begynner det å bli ganske omfattende...

er sånn jeg ville bygd en værsting bil i såfall :wink:

som en Ariel Atom med plater utenpå... det kaller jeg værstingbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er jo ein 5syl Audimotor. Karroseriet er VW. Så litt deler er det igjen fra VAG konsernet. :wink:

ja men en som nevnte at det var r32.. det er det nok ikke gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var etter den ufrivillige bremsetesten mr dalbeck begynnte å si det er over 250hk i den..siden mange da hadde fått vite realiteten.må huske på den girkassen han kjører med han korte gir,det hjelper også på at det høres villere ut en det egentlig er.dem som var på rudskogen 2003 husker at han langt ifra var den raskete på banen.mange som "cruiset" forbi da.feks den audien sølgrå som vs motor har bygget..mye raskere:)men men fet er den da..sinnsykt rå bil!hvis vag hadde vært slik kunne jeg konvertert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har 4wd,og så mye power er umulig å få ut på en rullende landevei uansett.men vi har nå passert år 2000 og det finnes ting som roto-test hvor man slipper sånne problem som mangel på feste under bremsing.har selv sett video av denne golfen med roto-test på alle fire hjul,så at hansemann veit hva denne bilen har benka er helt sikkert,men om han vil ut med det er en annen sak.det som er mye mulig er at han har maksa ut roto-testen.de mest vanlige makser ut på ca 400-450hk 2wd og 800-900 4wd.dessuten bygger man ikke en så heftig motor uten å benke den skikkelig,så det er nok meningen at vi ikke skal vite hvor mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trådstarter si meg hvor han har fått disse ryktene fra? Rykter kommer som regel fra et sted..

Ang Golfen så går jo ryktene hele tida.

Ifølge det jeg har lest så hadde den først en motor med et oppsett på rundt 1200hk da den ble lirket nedi for første gang, men etter lette testrunder så holdt ikke redskapen. Ble nedjustert til omkring 1000hk oppsett. Det var dette han angivelig skulle ha kjørt med på rudskogen med på Vålerbanen i 2002. Husker ikke om det var at bilen var umulig å håndere eller om det var noe teknisk som gikk galt (vet han røyk toppakninga på rudskogen en gang, hadde visstnok lada over 3 (!) bar utfra slaktern. Om det er sannhet eller ikke vites ikke.

Motor nr.3 var en med et oppsett på rundt 900hk men bremset til rett over 800hk (830hk som ble sagt på Motorjournalen).

Dette er visstnok den motoren som har blitt brukt på de forskjellige gatebiltreffene de siste årene. Fullt mulig han har skiftet igjen.

Kilder: Audituning.se og Hans Dahlback personlig.

Men det er søren meg mye rart ute å går her. FWD og midtmotor påståss... hallo liksom :?

Og når vi er inne på Dahlback's bygg og rykteflom så kan jeg jo fortelle hva en kompis av meg, som er ganske inne i VW miljøet fortalte meg ang det nye A4 prosjektet hans:

Dahlback har et tett forhold til fabrikken og har et nært samarbeid med dem. VW eier jo lamborginhi og de skulle hjelpe han og lage en verstings V-motor. Enten V8, V10 eller V12. Denne skulle midtmonteres og han skulle ikke vise seg på et treff før han hadde bremsa _1500_ hk! :o

Venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men en som nevnte at det var r32.. det er det nok ikke gitt

Det veit jo vell eg og det. Har ikkje sagt noko om nokon R32 eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...