skillbill Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 UNNSKYLD at jeg forstyrrer tråden, men: kan noen være vennlig og forklare meg uttrykket "bremse i benk" ? på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 For meg så virker det ikke som du forstår så mye angående dette emne uansett, med tanke på tidligere utspill i dette temaet, ikke noe vondt ment men det ser bare så teit ut. Det er greit nok at du synest det ser teit ut, det driter eg rett og slett i! eg meiner fremdeles det at vist denna karen har såpass peiling som han har så kan han ikkje holde på og tune og bygge osv uten fulstendig mapp av motoren, er umulig og få stilt maskina riktig uten dette. tror nok denna karen har fulstendig mapp av motoren, men det er vel hemmelig,, kan godt hende at han har mappa den før den er montert i bilen det veit ikkje eg, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Når så mange hester skal fram,så vil den jo vise forskjellig på de fleste benker.Rart at ikke justervesenet har noe med dette å gjøre.Det er ikke få ganger folk har mistet eller fått hester på å prøve bilen på en annen benk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 UNNSKYLD at jeg forstyrrer tråden, men:kan noen være vennlig og forklare meg uttrykket "bremse i benk" ? på forhånd takk Dette vil si at de "spenner" opp bilen oppå noen ruller som det sitter påmontert bremser med evnen til å føle motstand via en data maskin.Hvis du ser på video/bilde sidene,så er det en film der de bremser en skyline r33. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Dette vil si at de "spenner" opp bilen oppå noen ruller som det sitter påmontert bremser med evnen til å føle motstand via en data maskin.Hvis du ser på video/bilde sidene,så er det en film der de bremser en skyline r33. "Bremse i benk" er vel egentlig når motoren monteres opp i benk, og effekten måles i motor i stedet for på hjulene.. slik VS gjør og har.. men det brukes jo om bremsing på rullende landevei også så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Karbon(?) er tøft! EDIT: http://www.dahlbackracing.se/media/viewmedia.asp?ID=5 tror dette sier litt om hvor mye hester den har også..(Men ikke fult trykk på turboen her da..:(PS: Dette er den gamle..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Kan trådstarter si meg hvor han har fått disse ryktene fra? Rykter kommer som regel fra et sted..Ang Golfen så går jo ryktene hele tida. Ifølge det jeg har lest så hadde den først en motor med et oppsett på rundt 1200hk da den ble lirket nedi for første gang, men etter lette testrunder så holdt ikke redskapen. Ble nedjustert til omkring 1000hk oppsett. Det var dette han angivelig skulle ha kjørt med på rudskogen med på Vålerbanen i 2002. Husker ikke om det var at bilen var umulig å håndere eller om det var noe teknisk som gikk galt (vet han røyk toppakninga på rudskogen en gang, hadde visstnok lada over 3 (!) bar utfra slaktern. Om det er sannhet eller ikke vites ikke. Motor nr.3 var en med et oppsett på rundt 900hk men bremset til rett over 800hk (830hk som ble sagt på Motorjournalen). Dette er visstnok den motoren som har blitt brukt på de forskjellige gatebiltreffene de siste årene. Fullt mulig han har skiftet igjen. Kilder: Audituning.se og Hans Dahlback personlig. Men det er søren meg mye rart ute å går her. FWD og midtmotor påståss... hallo liksom Og når vi er inne på Dahlback's bygg og rykteflom så kan jeg jo fortelle hva en kompis av meg, som er ganske inne i VW miljøet fortalte meg ang det nye A4 prosjektet hans: Dahlback har et tett forhold til fabrikken og har et nært samarbeid med dem. VW eier jo lamborginhi og de skulle hjelpe han og lage en verstings V-motor. Enten V8, V10 eller V12. Denne skulle midtmonteres og han skulle ikke vise seg på et treff før han hadde bremsa _1500_ hk! Venter i spenning jeg har og hørt at han har hatt en motor med ladetrykk på 3.2 bar! om trykket er så høyt så kan det stemme med 1000hk +. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 vis noen tar en titt på den filmen jeg la opp så har dem satt opp at han kan kjøre på 3,2 bar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Samme kva alle seier så er det ikkje mangen som holder han rundt rudskogen. Skjønnar at dahlback seier 250+ HK, p.g.a det er så mykje dritt prat om han! Men bilen er eit "KONGE" bygg. Hugs at bilen er laga for mangen år sidan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Samme kva alle seier så er det ikkje mangen som holder han rundt rudskogen. Skjønnar at dahlback seier 250+ HK, p.g.a det er så mykje dritt prat om han! Men bilen er eit "KONGE" bygg. Hugs at bilen er laga for mangen år sidan! helt enig,,er ikke no nytt bygg lenger. fet er den samme faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå