Gå til innhold

Kjede i 94 mod 318is


Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke for å skremme, men jeg hadde også raklelyd i min 93 mod 318is. Jeg måtte skifte komplett register og det kostet ca 13 000 hos merkeforhandler. Bilen hadde på det tidspunktet gått ca 160 000. Nå hadde jeg heldigvis kjøpt den hos samme merkeforhandler et halvår tidligere og fikk dekket nesten hele reparasjonen på reklamsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme, men jeg hadde også raklelyd i min 93 mod 318is. Jeg måtte skifte komplett register og det kostet ca 13 000 hos merkeforhandler. Bilen hadde på det tidspunktet gått ca 160 000. Nå hadde jeg heldigvis kjøpt den hos samme merkeforhandler et halvår tidligere og fikk dekket nesten hele reparasjonen på reklamsjon.

Hvilke deler ble skiftet når du skifta registeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takker for svar, men det er ikke så ille ut som det beskrives. Er kanskje ikke raklelyd, men hører en litn lyd akuratt som det kunne være kjede. Virker vel som om det må strammes litt!

Er det ikke automatiske strammere på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takker for svar, men det er ikke så ille ut som det beskrives. Er kanskje ikke raklelyd, men hører en litn lyd akuratt som det kunne være kjede. Virker vel som om det må strammes litt!

Er det ikke automatiske strammere på dem?

Hm, det er jeg ikke sikker på egentlig. Er i hverfall noe lyd fra reimen som driver dynamo eller no. Trenger ikke være noe i det hele tatt. Det beste er å dra på et verksted å høre va de mener. Er hardt å være perfeksjonist! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å bytte den oljetrykkdrevne registerkjedestrammeren. Den koster under 500,- og byttes på noen få minutter. Den som selges i dag er en forbedret utgave og tar i mange tilfeller bort uønsket lyd fra kjedet.

Hva mener du med at motoren "står å bakker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme, men jeg hadde også raklelyd i min 93 mod 318is. Jeg måtte skifte komplett register og det kostet ca 13 000 hos merkeforhandler. Bilen hadde på det tidspunktet gått ca 160 000. Nå hadde jeg heldigvis kjøpt den hos samme merkeforhandler et halvår tidligere og fikk dekket nesten hele reparasjonen på reklamsjon.

Hvilke deler ble skiftet når du skifta registeret?

Jeg husker ikke helt i farten, jeg er langt hjemmefra i øyeblikket (fram til desember) og fakturaen ligger hjemme. Kan ikke påstå at jeg er så bilkyndig at jeg tar det på strak arm...hehe.. men det var ihvertfall skinner, strammehjul, og selve kjedet (som er dobbelt på is'en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...