mAZE Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 sm025379920no her er pakkenummeret mitt... stod den veide 0.75kg Det er vel akkurat de samme som de to andre her har hatt, så spørs nok om dere ikke har gått på en liten smell.. Så finn ut hvem det er og få igjen pengene deres.
GSS Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Reg nr på bilen hans var HJ 47614 Blå BmW e30 av noe slag,fra den han prøver å selge deler. Sannsynligvis årssaken til delesalget
Kobar Skrevet November 19, 2005 Forfatter Skrevet November 19, 2005 "Hei, er samme ratt som jeg har, pris 1500kr ,strøkent ratt.. PM me eller send sms på 41585701" dette er et sitat fra "teamturtall". virket som om det var han som hadde skrevet dette, og jeg oppfattet at dette var hans nummer. jeg ringte det, og kom til en "tommy"... han sa han aldri hadde hørt om bimmers.no... hvem er denne kødden?
SanMiguel Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 kan jo hende han fikk en liten skade i den smellen..
Kobar Skrevet November 19, 2005 Forfatter Skrevet November 19, 2005 har nå fått tak i han på pm igjen. han mener at pakkene er forsvunnet i post-systemet, og at vi er tre som har fått samme pakkenummer bare var en feil han hadde gjort. han sa han skulle ordne opp i dette, og mente at han hvertfall ikke var svindler!!!
K Landre Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 IP-adressen kan spores..... de har datalogger på hvem som har hatt de forskjellige ip-adressene i en uke tror jeg. Uansett logger han jo garantert på igjen også.Dessuten kan man jo ha flaks at han sitter på trådløstnettverk som mye av befolkningen gjør, of da er jo sansynligheten stor for at routeren fortsatt har samme IP Ok det er mulig.. Tenkte bare slik som jeg har det, for hver gang jeg restarter maskina så har jeg ny IP.. Men om det kan spores allikevel er jo ikke det noe problem. Da støtter jeg den ideen! Du har to IP-adresser, den ene er tilordnet av en DHCP server og skal være fast, åsså har du en som skifter hver gang du starter datamaskinen på nytt..
cornelius Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Ip kan være dritt, alle som surfer via umts nette til netcom har samme ip ut av systemet deres.. Men stygt med folk som ikke leverer varene, Når det gjelder oppkrav så er det greit og overføre et ubetydelig beløp i forkant også som viser at du er seriøs også.. I tilfelle du ombestemer deg og ikke henter pakken på posten.. Useriøse kjøpere finnes også, ikke bare selgere
Kjell Rune Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 sier bare en ting jeg. postoppkrav... åpne pakken før du betaler. vil han ikke sende den slik vil han ikke selle.... jeg har selv fått betaling på forhånd med noen her inne og sendt delene etterpå. dette var de som har handlet sitt forslag. jeg sender gjerne i oppkrav. og henter de det ikke koster d meg frakten men jeg har jo enda delene mine.
Gunnar Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 har nå fått tak i han på pm igjen. han mener at pakkene er forsvunnet i post-systemet, og at vi er tre som har fått samme pakkenummer bare var en feil han hadde gjort.han sa han skulle ordne opp i dette, og mente at han hvertfall ikke var svindler!!! Fikk samme beskjed jeg, men synes nå det stinker litt av dette allikevel. m3sedan nevner tidlig i tråden at han som mottok pakken dere har fått pakkenummeret til også har blitt lurt. Det skulle vært et Haltech-sprut, mens det var en tom bokpakke.. Men han skal få sjansen til å ordne opp for seg. Hvis ikke ryker han herfra ihvertfall. Antar forresten at skiltnummeret på nett kan ha vært utslagsgivende her...
ChrZZ Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 sier bare en ting jeg. postoppkrav... åpne pakken før du betaler. vil han ikke sende den slik vil han ikke selle.... jeg har selv fått betaling på forhånd med noen her inne og sendt delene etterpå. dette var de som har handlet sitt forslag. jeg sender gjerne i oppkrav. og henter de det ikke koster d meg frakten men jeg har jo enda delene mine. Vet ikke helt hvordan det er på et normalt postkontor, men regner vel med det er nogenlunde samme praksis (er jo posten begge to)..for på Rimi hvor vi jobber, så har vi 'Post-i-butikk'. Hvis noen da har en pakke som er sendt på postoppkrav, så har ikke du som henter den lov til å gjøre --NOE-- før du har betalt pengene (enten kontant eller per kort). Hvis det viser seg at du har fått en pakke med mursten og du pakket den opp foran øynene på ekspeditøren (samt betalte med kort), så kan du ikke få pengene tilbake. Dette fordi vi (post-i-butikk) bare virker som en mellommann. Pengene er allerede borte og er en banksak. Hvis det derimot er betalt kontant, så er jeg ikke 100% hvordan praksisen er. Men jeg regner vel egentlig med at prinsippet er det samme (men KAN jo hende at regler akkurat dér kan bøyes). Uansett: Bare fordi det er postoppkrav, så står man på like bar bakke for hva som blir -sendt- av innhold.
bimmerdude Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Siden du jobber på en sånn postgreie! Hvorfor i granskauen kan ikke folk få åpne pakken og sjekke før de betaler? For noen år siden kunne man gjøre nettopp dette men de idiotiske reglene har blitt innstrammet. Hvorfor? Hjelper ikke så mye å blokke en IP adresse. Med litt tids mellomrom skiftes ip adressen fra ISP. Snakker ikke om DHCP her. For de fleste leder IP adressen kun til en ISP som Gunnar sa og er bare Politiet som kan spørre ISP om opplysningene bak denne IP adressen.
ChrZZ Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Siden du jobber på en sånn postgreie! Hvorfor i granskauen kan ikke folk få åpne pakken og sjekke før de betaler?For noen år siden kunne man gjøre nettopp dette men de idiotiske reglene har blitt innstrammet. Hvorfor? Jeg kan høre på jobben på mandag (jobber ikke da), hvis jeg husker det
WAR_lock Skrevet November 20, 2005 Skrevet November 20, 2005 ..kanskje medlemmar skulle lagt igjen litt meir info om seg sjølv ang reg?...slik at det gjekk an å spore opp i spesielle grove saker...(utan a det nødvendigvis er det med 1700,-) Ovex er inne på noe der! eg kommer med et forslag på hvordan det går an og løse dette i forumet Hver person som skal legge ute noe til salgs må oppfylle et minimum av informasjon om seg sjølv. feks navn, nummer og adr. eller så blir det slette av moderator/admin. "kansje et karakter system?" visst handelen går i boks kan kjøper skriver noen gode ord (Kan bli mye arbeid for admin) Kansje laget en svarteliste og litt historie om hvordan svindeler går fram og kansje noe kjenneteikn. Eg var ikke langt i fra og kjøpe noe fram han "TeamTurtall" Mvh Øystein
Kobar Skrevet November 20, 2005 Forfatter Skrevet November 20, 2005 ikke steng teamturtall ute enda ihvertfall. han svarer på pm en gang iblant, og det er eneste form for kontakt jeg har med han, å viss han blir stengt ute, for jeg ikke kontakt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå