Jonte Skrevet November 24, 2005 Skrevet November 24, 2005 Skal jeg fortelle dere noe som er veldig skremmende med posten og sending av varer? Jeg trudde ikke det var mulig, men jeg opplevde det her om dagen. Se for deg at du kjøper et ratt (som du har fått bilder av) til en bil for 2000kr, du betaler dette på forskudd til selger, og han sender det i vanlig pakke med sporingsnummer. Da er vel alt greit? Rattet er jo bra, pengene er betalt, og pakken er på vei. Så fremst han ikke har sendt noe annet, så kan han jo ikke lure deg på noe vis? JO! Pakken er hans eiendom helt fram til du henter den på Postkontoret, han kan faktisk stoppe sendingen og få pakken returnert til seg selv for et gebyr. Dette var jeg ikke klar over, og jeg blei bra sjokkert når jeg ringte Posten for å høre om det stemte at han kunne gjøre dette. Og det kunne han.
bimmerdude Skrevet November 24, 2005 Skrevet November 24, 2005 Bra jobbet Oxyopia! Virker på de svarene som den personen som jobber i posten brukte var sånne standardsvar uten at han/hun hadde tenkt over det i det hele tatt. Ser ikke ut som de har noen interesse av å gjøre ting bedre. Jeg spør stadig om å få åpne pakker når jeg henter de i postoppkrav men får alltid avslag. For 5-6 år siden var ikke dette noe problem. De er vel redd for at folk skal angre seg og ikke gidde å betale frakten. Hadde folk fått lov til å åpne pakkene hadde dette problemet med svindel i stor grad løst seg. Mest sjokkerende med Posten er vel hvordan prisene har steget. Opplevde også en gang jeg skulle hente noen datakomponenter at han slapp den ca en meter ned med vilje.
Gunnar Skrevet November 24, 2005 Skrevet November 24, 2005 JO! Pakken er hans eiendom helt fram til du henter den på Postkontoret, han kan faktisk stoppe sendingen og få pakken returnert til seg selv for et gebyr. Stemmer det! Prisen er 115 kr: http://www.posten.no/Portal/ProdukterOg ... 012005.htm Men da lønner det seg jo heller å sende noe fake..
Oxyopia Skrevet November 24, 2005 Skrevet November 24, 2005 Nytter ikke å komme noen vei gjennom kundebehandlerer i Posten, skal noe skje så må en ha kontakter langt oppe i systemet som faktisk gidder å høre på hva oss kunder har å si.
Bmw345tic Skrevet November 25, 2005 Skrevet November 25, 2005 har nettop solgt et turbosett m wastegate, manifoil og turbo for 4500,- har pratet med han på PM, men får ikke tak i han lengre. sendte for en og en halv uke siden, men han har fortsatt ikke tatt ut. tror jeg er heldig som sendte i postoppkrav. det er synd at folk blir svindlet på denne måten.
Scirre Skrevet November 25, 2005 Skrevet November 25, 2005 jupp, synd med det Bmw345tic neste gang skal jeg faen meg få med meg hjem-nummeret til selger
Bmw345tic Skrevet November 25, 2005 Skrevet November 25, 2005 hvor mange har blitt lurt til å betale men ikke fått noe???????
Erik E30 Einum Skrevet November 25, 2005 Skrevet November 25, 2005 BMW Power, det er MANGE som ikke har fasttlf, bl.a. jeg, så du eliminerer mange potensielle selgere på den måten.
Scirre Skrevet November 25, 2005 Skrevet November 25, 2005 joda men de fleste har. og det er jo kjekt å få med seg, men ikke ett must. hvor mange har blitt lurt til å betale men ikke fått noe??????? tror vi er 4 stk som har blitt lurt av teamturtall.
maxmix Skrevet November 26, 2005 Skrevet November 26, 2005 Har man først dratt kortet hos oss, så er det helt utenfor vår rekkevidde. Ingen kanselering elns da.Vi kan faktisk ikke gjøre -noe- når jeg jobba i butikk så hadde vi admin kort til terminal for og kanselere forige transaksjon
Erik E30 Einum Skrevet November 26, 2005 Skrevet November 26, 2005 Det er nok en viss forskjell på en butikk, og Post-i-butikk.
Bmw345tic Skrevet November 26, 2005 Skrevet November 26, 2005 har dere klart å annmelde han da??? har han betalt tilbake til de som er lurt??
Kobar Skrevet November 27, 2005 Forfatter Skrevet November 27, 2005 hva skjer nå egentlig? han er anmeldt, men får vi tilbake delene eller pengene? eller ingenting..? men er det noen som vet hvem han er, noen som har kontakt med han på noen som helst måte?
kas Skrevet November 30, 2005 Skrevet November 30, 2005 nytter ikke og anmelde han.han gjorde et tappert forsøk på å lure meg (5 ganger) men tror ikke han prøver igjen...men synes det er rart han er så vanskelig å nå som det nevnes i tråden her da jeg får kontakt med hab hver gang jeg prøver. kas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå