mAZE Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 IP-adressen kan spores..... de har datalogger på hvem som har hatt de forskjellige ip-adressene i en uke tror jeg. Uansett logger han jo garantert på igjen også.Dessuten kan man jo ha flaks at han sitter på trådløstnettverk som mye av befolkningen gjør, of da er jo sansynligheten stor for at routeren fortsatt har samme IP Ok det er mulig.. Tenkte bare slik som jeg har det, for hver gang jeg restarter maskina så har jeg ny IP.. Men om det kan spores allikevel er jo ikke det noe problem. Da støtter jeg den ideen!
Gunnar Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Jeg har enda ikke sperret brukeren hans, han bør jo få en sjanse til å forklare seg. Dessuten er det ofte litt viktig at han får lest PMene folk sender ham i tilfelle han får for seg at han skal ordne opp - sperrer jeg brukeren hans kommer han ikke inn i det hele tatt. IP-adressene hans har jeg såklart, men Politiet må nok ha ransakelsesordre eller noe i den duren før ISPen gir ut infoen om hvem som hadde adressen der og da. Han kobler til fra et NextGenTel-abonnement.
Ole-P Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 er jævla syndt at sånne idioter skal drive å svindle rundt, men når dem krever forskuds betaling så ville ikke jeg ha handlet av fyren, mye bedre med postopkrav da betaler når man motar pakken. da vet man hvertfall at man får en pakke. osv. men får håpe dette ordner seg for dere som antagelig har blitt lurt,
Ettertenning Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 er jævla syndt at sånne idioter skal drive å svindle rundt, men når dem krever forskuds betaling så ville ikke jeg ha handlet av fyren, mye bedre med postopkrav da betaler når man motar pakken. da vet man hvertfall at man får en pakke. osv. men får håpe dette ordner seg for dere som antagelig har blitt lurt, kan vere skummelt med oppkrav også,, veit aldri ka du får!
Ole-P Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 det er sant men da har man stortsett en retur adresse eller noe. da det som blir sendt blir sendt på post kontoret og ikke trøkket ned i en rød postkasse så er det litt tryggere grunnet at han karen må på posten og kvitere osv på pakken og blir filmet der når han gjør det. så hvis inholdet ikke er det riktige så er det jo bare å spore karen opp igjen og dem kan stoppe pengene som du betalte osv. men er fortatt mulighet for å blir svindlet. selv når man kjøper noe direkte av personen. og betaler han kontant der og da. så sånt slipper man aldri unna men er litt tryggere på noen måter. og hvis dem nekter å sende pakken i post oppkrav så sier det kanskje litt om selgeren???
SanMiguel Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 nei.. går ann å åpne pakken på posthuset og se om det stemmer..
m3sedan Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Tror ikke politiet trenger å blandes inn når det gjelder ip adressen,for på bmwccn.no står jo ip-adr ved hvert innlegg..
Bmw323i Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 folkens, når dere kjøper brukte ting så si at selger skal sende i oppkrav, da koster det 44 kr ekstra, men da betaler dere når dere henter pakken!
Highway61 Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Tror ikke politiet trenger å blandes inn når det gjelder ip adressen,for på bmwccn.no står jo ip-adr ved hvert innlegg.. Men det står ikke hvem som har ip-adressen.
propan Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Reg nr på bilen hans var HJ 47614 Blå BmW e30 av noe slag,fra den han prøver å selge deler. Fant arkivet hans på http://www.home.no/tvlost/ Ring politiet og hør hvem som eier el var siste eier av den bilen for bilen er skjev.
Gunnar Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Tror ikke politiet trenger å blandes inn når det gjelder ip adressen,for på bmwccn.no står jo ip-adr ved hvert innlegg.. Hehe. IP'n legger man igjen overalt hvor man er, så det er ikke det som er greia, saken er den at selv om IP'n legges igjen er man i de aller fleste tilfeller ikke sikker på hvor det kommer i fra. Det kan ligge et firmanavn i hosten, og man kan trace adressen og finne ut hvilken leverandører som brukes, men man finner i de aller færreste tilfellene noe direktenavn på den som bruker adressen. Det er det kun internettleverandøren som kan ha noe oversikt over, og da er det forøvrig kun abonnenten de kan navngi (andre kan ha brukt det uten at ISP'n vet hvem). For å få ut navn kreves vanligvis ransakelsesordre. Jeg har jobbet i samme bransje i flere år, og i firmaene jeg har vært har vi aldri gitt ut info uten videre. Man skal tross alt beholde et visst personvern. Reg nr på bilen hans var HJ 47614Blå BmW e30 av noe slag,fra den han prøver å selge deler. Fant arkivet hans på http://www.home.no/tvlost/ Ring politiet og hør hvem som eier el var siste eier av den bilen for bilen er skjev. Genialt.. Bare å sjekke den da, og slenge inn anmeldelse eller møte opp på døren. Ligger forøvrig bilde av en Sierra med HJ-nummer også der.
Scirre Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Sm025379920no er sendingsnummeret på pakken som skal være sendt av morten johansen.strandgt 32c 9404 harstad til kim søvik-elverum.mystisk likt infoen over.pakken skal inneholde et haltech datasprut med alt tilbehør. Samme nummeret som "pakka mi" det... Skal høre med lensmannskontoret. olkens, når dere kjøper brukte ting så si at selger skal sende i oppkrav, da koster det 44 kr ekstra, men da betaler dere når dere henter pakken! Poenget var at han sa at pakken ble for stor for å sende i oppkrav. Tror max størrelse er 35kg og at pakken ikke kan ha større enn ett visst volum.. husker ikke akkurat målene...
Gunnar Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Ring politiet og finn ut om Harstad faktisk er korrekt først da. De oppgir navn om du ringer. På dagtid kan du ringe Biltilsynet og spørre etter "Registeret".
Scirre Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 mhm.. sendte skiltnummeret til ei jeg kjenner på lensmannskontoret, hun skulle prøve å finne ut om hvem som har stått som eiere og adresse osv.. gir lyd så snart jeg vet noe
Kobar Skrevet November 19, 2005 Forfatter Skrevet November 19, 2005 sm025379920no her er pakkenummeret mitt... stod den veide 0.75kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå